OBD/OBD2 Mercury - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OBD/OBD2 Mercury

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• OBD/OBD2 Mercury

Tja!

Håller på att försöka få igång min motor efter vintern men den vill inte riktigt. Är helt novis på motorer då jag knappt meckat med ens en moppe men nu när jag skaffat båt så kan det ju vara bra att kunna lite.

Vet någon om det finns någon billig lösning på att läsa ut felkoderna ifrån en Mercury EFI 60 (2008)?
    Har för mig att koderna heter OBD men när jag googlar runt så får jag mest träffar på bilmotorer.

/Kallin
    Senast ändrad av berra2323; 2014-05-14, 14:02.

Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
    Tja!

Håller på att försöka få igång min motor efter vintern men den vill inte riktigt. Är helt novis på motorer då jag knappt meckat med ens en moppe men nu när jag skaffat båt så kan det ju vara bra att kunna lite.

Vet någon om det finns någon billig lösning på att läsa ut felkoderna ifrån en Mercury EFI 60 (2008)?
    Har för mig att koderna heter OBD men när jag googlar runt så får jag mest träffar på bilmotorer.

/Kallin
    Om du är den novisen du beskriver här.. låt auktoriserade fingra på din motor istället, troligen ett riktigt bra tips dock kanske ses som dyrt men troligen blir det än dyrare om ikke kunniga alls ska fingra, bara min känsla inga fakta!
    Lycka till!
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Du beskriver inte vad det är som bråkar i inlägget, troligen är det startsvårigheter orsakade av gammal bensin eller så, oavsett om du får fram felkoderna skulle jag inte tro de säger dej så värst mycket.
      Grundtips, söker du hjälp BÖRJA med att beskriva symptom I DETALJ så kanske du får vettiga svar
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tack för svaren TAMTAM.

Tanken med denna tråd var som rubriken å frågan i inlägget beskriver om det finns något billigt kina diagonstik verktyg till mercery för att läsa av eventuella felkoder i motorn å jag trodde att som till bilar att det finns till privat personer å inte bara verstäderna.

Sorry för min början i inlägget totalt onödig inledning för frågan. Jag hittade att det fanns två bensinfilter i min motor å om det inte löser problemet så tänkte jag ställa frågor i en annan tråd.

Kommentera

OBD2

[UPDATE] After you watch this check out the updated video: https://youtu.be/Nt_W3aZbjGsEver wish you could troubleshoot the Check Engine light in your car or...

Kommentera

Är ute på osäker mark här så är frågern konstiga så är det min okunnighet.

Vet du att denna funkar på mercury eller googlade du upp den?
            Kanske är samma å intligensen att tolka ligger i android appen i detta fall.

När jag googlade runt så hittade jag en i usa för ett par tusen dollar å då var det specialkontakter som följde med också.

Kommentera

googla på " Mercury Marin diagnostic tools " så¨blir du nog lite klokare....men som du redan kommit fram till...det är inga billiga grejer...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Rindas programvara är nog det billigaste på 400$ vad jag hittade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                14 svar
                1 881 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Karlmagnus  
                Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58