Montering av motor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Montering av motor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

förstår hur du tänker.....är några år sedan jag köpte en större motor men då var i alla fall praxis att reglaget följde med
    men inte växel och gas kablage....inte heller styrning som normalt ingick i båtpriset då pulpet var monterad....
    Å andra sidan hittar de på fler och fler möjligheter att smyghöja priserna så inte omöjligt att reglaget
    tillkommer hos en del tillverkare....
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      förstår hur du tänker.....är några år sedan jag köpte en större motor men då var i alla fall praxis att reglaget följde med
      men inte växel och gas kablage....inte heller styrning som normalt ingick i båtpriset då pulpet var monterad....
      Å andra sidan hittar de på fler och fler möjligheter att smyghöja priserna så inte omöjligt att reglaget
      tillkommer hos en del tillverkare....
      Jag har som sagt ingen aning, kört mest med inombordare, massor med utombordare också, men sällan handlat själv då jag kört yrkesmässigt.
      Första större utombordare jag köpt privat, så jag har bara jämfört "körklara" priser hos olika företag, vet inte vad som är praxis. Båten leverares med hydralstyrning som standard så det har jag inte diskuterat ens........

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman
        Året 2014 verkar det som de sälja Yamaha.

http://www.batvaruhuset.se/
        Hej Simon Burch;

Yamaha är sedan massor av år tillbaka mina favoritmotorer...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Gurchan Visa inlägg
          Hej OF

Trodde Kallhäll bara säljer Yamaha? Annars hade kallhälls marina varit perfekt då båten jag köpt håller på att byggas ca 40 meter därifrån!

Tack!

Gurra
          Tycker att innan du kontaktar "klåparna i Kallhäll" så bör du slå ett getöga på deras omdöme bland folket... Att OF har haft fina erfarenheter 97-98 betyder nödvändigtvis inte att servicen är densamma idag. Men det klart, de 21 av totalt 23 som är negativa i sitt omdöme kanske bara har haft oflyt. Eller så har de helt enkelt inte varit en av Sveriges främsta gäddfiskare genom tiderna med all respekt och inflytande det har på andra människor och i media ;-)

Här kanske du finner ngt matnyttigt..

Kommentera

Tack för den informationen!!!

Ursprungligen postat av Baconowski Visa inlägg
            Tycker att innan du kontaktar "klåparna i Kallhäll" så bör du slå ett getöga på deras omdöme bland folket... Att OF har haft fina erfarenheter 97-98 betyder nödvändigtvis inte att servicen är densamma idag. Men det klart, de 21 av totalt 23 som är negativa i sitt omdöme kanske bara har haft oflyt. Eller så har de helt enkelt inte varit en av Sveriges främsta gäddfiskare genom tiderna med all respekt och inflytande det har på andra människor och i media ;-)

http://www.rejta.se/omdome/369244/båtv...älls+marina+ab
            Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
            sigpic
            Skitfiske!

Kommentera

http://www.rejta.se/omdome/369244/båtv...älls+marina+ab
              Hej Johan Ahlgren;

Det här inlägget gäller även dig! Innan du servar en Yamaha-motor bör du ringa till Kallhälls Marina och prata med servicechefen Magnus Österholm, tel. 08-583 530 00. Jag har enormt goda erfarenheter av Magnus Österholms noggrannhet och serviceförmåga ända sedan Carl-Gunnar Höglund och Mikael Hammarstedt ... http://www.trumman.com/fisketips/galleri_37.htm ... använde Magnus som serviceman när de körde båtracing och blev svenska mästare 10 år i rad och 2:a i VM i Italien....

Själv hade jag mina båda Yamaha-motorer, 150 hkr 2-takt och 15 hkr 4-takt, inne på service år 2012 hos Kallhälls Marina och servicechefen Magnus Österholm. De fungerade helt perfekt efter byte av drivaxel på 150-hästarn, impellerbyten och annan nödvändig service. En extra anledning till min service då var att jag dragit sönder ena bicepsmuskeln i höger arm i början av maj 2012....

Yamaha forever!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                Hej Johan Ahlgren;

Det här inlägget gäller även dig! Innan du servar en Yamaha-motor bör du ringa till Kallhälls Marina och prata med servicechefen Magnus Österholm, tel. 08-583 530 00. Jag har enormt goda erfarenheter av Magnus Österholms noggrannhet och serviceförmåga ända sedan Carl-Gunnar Höglund och Mikael Hammarstedt ... http://www.trumman.com/fisketips/galleri_37.htm ... använde Magnus som serviceman när de körde båtracing och blev svenska mästare 10 år i rad och 2:a i VM i Italien....

Själv hade jag mina båda Yamaha-motorer, 150 hkr 2-takt och 15 hkr 4-takt, inne på service år 2012 hos Kallhälls Marina och servicechefen Magnus Österholm. De fungerade helt perfekt efter byte av drivaxel på 150-hästarn, impellerbyten och annan nödvändig service. En extra anledning till min service då var att jag dragit sönder ena bicepsmuskeln i höger arm i början av maj 2012....

Yamaha forever!

Old Firehand

www.trumman.com
                Hej Leif Engström!

Låt mig börja såhär.
                Om man har 1.3 utav möjliga 5 i poängskalan på rejta.se då det är 23 olika (förhoppningsvis) individer som har satt sitt betyg så bör man se över kvalitén på sin verksamhet i mitt tycke. Ett förtroende hos kunderna tar mycket lång tid att bygga upp och väldigt kort tid att köra i botten.

Sen att du har finfina erfarenheter av servicen på nämnda företag är ju bra! Själv ifrågasätter jag absolut inte dina erfarenheter men i detta fall så väljer jag personligen att "lyssna på folket". Att så många är så missnöjda kan knappast vara några tillfälligheter?

Och det är precis detta jag ville få fram med glimten i ögat och på ett litet sarkastiskt sätt i mitt första inlägg. Kan det möjligen vara så att du fått sån bra service för att just du är du? Känd sportfiskare som synts i "media", mycket kontakter med likasinnade och båtfolk överlag, bundis med grabbarna som servicechefen varit chefsmek åt under många år? Får lite känslan av att det kan vara så men jag hoppas givetvis att jag har helt fel, och att alla kunder behandlas lika på ovan nämnda firma...

Kör själv Yamaha och trivs helt fantastiskt med det, dock så kommer den aldrig i närheten av Kallhäll, men det är mitt eget val och alla gör sitt ;-)

Kommentera

Hej Leif Engström!

Låt mig börja såhär.
                  Om man har 1.3 utav möjliga 5 i poängskalan på rejta.se då det är 23 olika (förhoppningsvis) individer som har satt sitt betyg så bör man se över kvalitén på sin verksamhet i mitt tycke. Ett förtroende hos kunderna tar mycket lång tid att bygga upp och väldigt kort tid att köra i botten.

Sen att du har finfina erfarenheter av servicen på nämnda företag är ju bra! Själv ifrågasätter jag absolut inte dina erfarenheter men i detta fall så väljer jag personligen att "lyssna på folket". Att så många är så missnöjda kan knappast vara några tillfälligheter?

Och det är precis detta jag ville få fram med glimten i ögat och på ett litet sarkastiskt sätt i mitt första inlägg. Kan det möjligen vara så att du fått sån bra service för att just du är du? Känd sportfiskare som synts i "media", mycket kontakter med likasinnade och båtfolk överlag, bundis med grabbarna som servicechefen varit chefsmek åt under många år? Får lite känslan av att det kan vara så men jag hoppas givetvis att jag har helt fel, och att alla kunder behandlas lika på ovan nämnda firma...

Kör själv Yamaha och trivs helt fantastiskt med det, dock så kommer den aldrig i närheten av Kallhäll, men det är mitt eget val och alla gör sitt ;-)
                  Hej Johan Ahlgren;

På en punkt är vi alltså helt överens: Båda gillar vi Yamaha utombordsmotorer! Om 21, 23 eller 30 olika personer har en annan uppfattning än jag ändrar jag inte mitt erfarenhetsmässigt baserade positiva tyckande till en negativare åsikt bara för att den "stora massan" har en divergerande åsikt....

Å andra sidan kan jag ändra en egen negativ åsikt till en positiv när jag blivit överbevisad eller fått en bättre förklaring .....

"Baserat på 1.000 índividers tyckande påstår du kanske snart att koskit är väldigt gott ...."

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2014-04-01, 15:10.

Kommentera

Måste nog hålla med Johan lite, de gånger jag besökt ett företag har jag alltig fått en "bra eller dålig" känsla och i de flesta fall har det stämt bra med de omdömen man läst på nätet när man kommit hem. Har själv besökt ovan nämnd marina och tyckte personligen att jag inte fick något vidare bemötande.
                    Ang motormontaget då tycker jag du ska försöka pruta på en motor hos en handlare i närområdet, har gjort det många gånger med succé, ett lockande argument kan ju vara att du visar den andra offerten få fått och säger att du kommer serva
                    din motor där i framtiden vid ett köp.

Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 875 visningar
                    0 gillar