Hej,
I slutet av säsongen så ser oljan ut som pepparkakssmet. Ljusbrun.
Den läcker in vatten någonstans, och jag vet inte om det är uppifrån eller utgående axel.
Min plan var att plocka loss riggen och bära in den till garaget för att renovera packningarna.
MEn är det något jag behöver tänka på. Kommer det att rasa ut grejor när jag separerar riggen från motorn.
Jag gissar att det går någon splinesaxel upp genom riggen för drivning och kanske någt växelförarstag.
Kort beskrivet. Är det bara att börja skruva, kommer jag se hur allt fungerar och kunna sätta ihop det på samma sätt.
Eller måste jag märka upp något före för att veta hur det ska sitta, typ växelläge, passa splines på samma sätt som tidigare eller liknande?
Tacksam för hjälp
I slutet av säsongen så ser oljan ut som pepparkakssmet. Ljusbrun.
Den läcker in vatten någonstans, och jag vet inte om det är uppifrån eller utgående axel.
Min plan var att plocka loss riggen och bära in den till garaget för att renovera packningarna.
MEn är det något jag behöver tänka på. Kommer det att rasa ut grejor när jag separerar riggen från motorn.
Jag gissar att det går någon splinesaxel upp genom riggen för drivning och kanske någt växelförarstag.
Kort beskrivet. Är det bara att börja skruva, kommer jag se hur allt fungerar och kunna sätta ihop det på samma sätt.
Eller måste jag märka upp något före för att veta hur det ska sitta, typ växelläge, passa splines på samma sätt som tidigare eller liknande?
Tacksam för hjälp
Kommentera