Billiga frontmonterade elmotorer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga frontmonterade elmotorer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hej Har köpt en Cayman 55 som jag använt några veckor. Har lite problem med denna
    Den svänger för mycket, hur snabbt man än trycker på knappen, Det blir ungefär som man åker slalom med båten.
    Har ringt Drev och hamnat i telefonkö efter 25 min gett upp och mailat istället har nu gått en vecka utan svar.
    Det har även hänt ett par gånger att motorn svängt 45 grader vilket blir lite jobbigt när man åker i hög hastighet.
    Batteriindikatorn är inte mycket att lita på.
    Utformningen av fjärrkontrollen kunde varit bättre.
    Har köpt ett Garmin ekolod som drivs från samma batteri, det blir störningar på lodet.
    Har satt ett separat batteri och då fungerar det, ekolodsgivaren är monterad på motorn tyvärr så har dom satt
    fenan i mitten på motorn så givar monteringen blir lite dålig.
    Motorn är inte steglös vilket dom sade när jag pratade med dom på Båtmässan.
    Frontmonterade elmotorer har inte back utan man får svänga 360 grader, lite jobbigt i början men man vänjer sig.
    Har någon annan problem med styrningen eller kanske är det bara mitt exemplar?
    /henrik

Kommentera

• Ursprungligen postat av HenkeA Visa inlägg
      Hej Har köpt en Cayman 55 som jag använt några veckor. Har lite problem med denna
      Den svänger för mycket, hur snabbt man än trycker på knappen, Det blir ungefär som man åker slalom med båten.
      Har ringt Drev och hamnat i telefonkö efter 25 min gett upp och mailat istället har nu gått en vecka utan svar.

/henrik
      Min svänger i, enligt mig, tillräckligt små steg men ibland (ett par gånger per fisketur) gör den längre steg. Tror det kan bero på fjärren, att knappen hänger sig lite eller så. Håller i övrigt med om att fjärren kunde varit bättre. Jag klämde ett nyckelband på baksidan så jag kan hänga den runt halsen, har även sett lösningar med nyckeljojo som verkar smidiga.

Kommentera

• Ursprungligen postat av HenkeA Visa inlägg
        Hej Har köpt en Cayman 55 som jag använt några veckor. Har lite problem med denna
        Det har även hänt ett par gånger att motorn svängt 45 grader vilket blir lite jobbigt när man åker i hög hastighet.
        Batteriindikatorn är inte mycket att lita på.
        Utformningen av fjärrkontrollen kunde varit bättre.
        Har köpt ett Garmin ekolod som drivs från samma batteri, det blir störningar på lodet.
        Har satt ett separat batteri och då fungerar det, ekolodsgivaren är monterad på motorn tyvärr så har dom satt
        fenan i mitten på motorn så givar monteringen blir lite dålig.
        Motorn är inte steglös vilket dom sade när jag pratade med dom på Båtmässan.
        Frontmonterade elmotorer har inte back utan man får svänga 360 grader, lite jobbigt i början men man vänjer sig.
        /henrik
        Min svänger och mycket eller många steg när den tappar kontakten med motorn. Samma med hastighets regleringen. Prova byt batteri och programmera om fjärren. Min gör som sagt så när den inte får kontakt, alldeles som fjärren skickar signal ända tills motor har uppfattat och då blir en "lång" knapptryckning ist. Men som sagt prova byt batteri. [emoji4]
        Bottennapp är napp de oxå!

Kommentera

• Har bytt batteri i fjärrkontrollen, samt provat med fotpedalen vilket gjorde ingen skillnad.
          Har även idag skickat en påminnelse till Drev.se angående detta.
          /henrik

Kommentera

• Drev.se är ett skitföretag som har totalt värdelös kundservice. Förvänta dig inget svar från dom.

Kommentera

• Jag har haft min cayman i två säsonger nu och det enda jag kan anmärka på är som ovanstående skrivit. Dock så händer det inte så ofta (2ggr/pass) så för dom pengarna den kostar så är den helt klart godkänd enligt mig.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Semb Visa inlägg
                Drev.se är ett skitföretag som har totalt värdelös kundservice. Förvänta dig inget svar från dom.
                Kan du utveckla de där lite? Jag har fått snabb och bra support dom ggr jag varit i kontakt med dom. Tex så saknades fotkontrollen i mitt packet med min frontmonterade. Mejla och fråga efter den, fick svar samma dag och tre dagar efter kom den med posten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av runk3n Visa inlägg
                  Kan du utveckla de där lite? Jag har fått snabb och bra support dom ggr jag varit i kontakt med dom. Tex så saknades fotkontrollen i mitt packet med min frontmonterade. Mejla och fråga efter den, fick svar samma dag och tre dagar efter kom den med posten.
                  Visst kan jag det. Har mailat dom 4-5 gånger angående ett garantiärende under de senaste 3 månaderna. Har inte hört ett knyst tillbaka. Även försökt nå dom via telefon men inte heller det har lyckats.

Kommentera

• Alla som har en Cayman vet vilket tryckande det är med fjärren vid trolling.. Saknaden av GPS gör det rätt jobbigt och fjärren blir oergonomisk när man enbart sitter i förarstolen. Fick med en fotstyrning som aldrig kommer användas. fotpedalen fick sätta livet till i detta projekt för att få joystick-styrning vid förarplats. Återkommer när projektet fortskrider.

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	697,2 KB
ID:	1779195

Kommentera

• Ursprungligen postat av krisseh Visa inlägg
                      Alla som har en Cayman vet vilket tryckande det är med fjärren vid trolling.. Saknaden av GPS gör det rätt jobbigt och fjärren blir oergonomisk när man enbart sitter i förarstolen. Fick med en fotstyrning som aldrig kommer användas. fotpedalen fick sätta livet till i detta projekt för att få joystick-styrning vid förarplats. Återkommer när projektet fortskrider.

[ATTACH=CONFIG]81185[/ATTACH]
                      Ska bli kul att följa! Kul idé!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                      14 svar
                      1 870 visningar