Hej Har köpt en Cayman 55 som jag använt några veckor. Har lite problem med denna
Den svänger för mycket, hur snabbt man än trycker på knappen, Det blir ungefär som man åker slalom med båten.
Har ringt Drev och hamnat i telefonkö efter 25 min gett upp och mailat istället har nu gått en vecka utan svar.
Det har även hänt ett par gånger att motorn svängt 45 grader vilket blir lite jobbigt när man åker i hög hastighet.
Batteriindikatorn är inte mycket att lita på.
Utformningen av fjärrkontrollen kunde varit bättre.
Har köpt ett Garmin ekolod som drivs från samma batteri, det blir störningar på lodet.
Har satt ett separat batteri och då fungerar det, ekolodsgivaren är monterad på motorn tyvärr så har dom satt
fenan i mitten på motorn så givar monteringen blir lite dålig.
Motorn är inte steglös vilket dom sade när jag pratade med dom på Båtmässan.
Frontmonterade elmotorer har inte back utan man får svänga 360 grader, lite jobbigt i början men man vänjer sig.
Har någon annan problem med styrningen eller kanske är det bara mitt exemplar?
/henrik
Den svänger för mycket, hur snabbt man än trycker på knappen, Det blir ungefär som man åker slalom med båten.
Har ringt Drev och hamnat i telefonkö efter 25 min gett upp och mailat istället har nu gått en vecka utan svar.
Det har även hänt ett par gånger att motorn svängt 45 grader vilket blir lite jobbigt när man åker i hög hastighet.
Batteriindikatorn är inte mycket att lita på.
Utformningen av fjärrkontrollen kunde varit bättre.
Har köpt ett Garmin ekolod som drivs från samma batteri, det blir störningar på lodet.
Har satt ett separat batteri och då fungerar det, ekolodsgivaren är monterad på motorn tyvärr så har dom satt
fenan i mitten på motorn så givar monteringen blir lite dålig.
Motorn är inte steglös vilket dom sade när jag pratade med dom på Båtmässan.
Frontmonterade elmotorer har inte back utan man får svänga 360 grader, lite jobbigt i början men man vänjer sig.
Har någon annan problem med styrningen eller kanske är det bara mitt exemplar?
/henrik
Kommentera