Lustigt, är alla här typiska minn kota piloter som fångar större fisk ju bättre motor dom har eller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Billiga frontmonterade elmotorer?
Collapse
X
-
Nej, men 4000:- är inte riktigt så billigt så att folk köper och testar .....
För övrigt så väntar jag hem just en Minn Kota Endura Max 50 för knappt 3000:-. Förvisso bakmonterad utan fjärr men det känns som ett säkrare kort. Har nog andrahandsvärde dessutom ...
PeterSenast ändrad av wolw; 2014-05-07, 06:04.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inläggFick hem min Haswing idag Ska bli roligt att testa o se om den går lika bra som den ser ut...
Kommentera
-
Har idag gjort premiären med min Haswing Cayman.
För det första ska jag säga att det är den första frontmonterade elmotorn jag testat så jag kan inte göra några jämförelser mot tex MK utan detta är min syn på motorn för mina behov.
Motorn kom hem i en mycket väl emballerad låda där allt låg prydligt och fint. Köpte till snabbfäste som verkar va väldigt stabil och med bra passform. Efter en första blick ser motorn mycket bra ut och med väl tilltagna delar, dock så märkte jag att riggen är av metall och inte böjlig som jag fått för mig att en del andra är. En grundstötning och risken är att man knäcker hela fästet och får en böjd rigg.
Det bråkigaste vid monteringen var att få dit plattan till snabbfästet på ett bra sätt men efter det så var installationen väldigt enkel.
Väl ute på sjön gick motorn väldigt fint, styrningen är väl avstämd och man kan lätt "dutta" för att göra små justeringar med fjärrkontrollen. Fortplantande har jag ännu inte testat. Höja och sänka riggen från fästet känns stabilt och verkar va en bra konstruktion.
Nu återstår bara att fiska så mycket som möjligt och hoppas att den håller
Kommentera
-
Angående fjärrkontrollen som jag glömde skriva om igår så är det ett litet minus. Dosan är gjord för att spännas fast på ett spö med stripeband och den kombinationen tillsammans med att dom kallar det för trolling motor är sådär.
Jag byggde en liten anordning så jag kunde fästa ett band med stripes men nu känns den lite klumpig, Funderar vidare på hur jag ska göra men antagligen krävs det ett ingrepp i dosan för att bygga om den men det vill jag inte pga reklamationer osv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inläggAngående fjärrkontrollen som jag glömde skriva om igår så är det ett litet minus. Dosan är gjord för att spännas fast på ett spö med stripeband och den kombinationen tillsammans med att dom kallar det för trolling motor är sådär.
Jag byggde en liten anordning så jag kunde fästa ett band med stripes men nu känns den lite klumpig, Funderar vidare på hur jag ska göra men antagligen krävs det ett ingrepp i dosan för att bygga om den men det vill jag inte pga reklamationer osv.
Kommentera
-
Jo, men jag pressade in ett band i en bit slang med samma dimension som ett spö typ. Det funkar ju men den känns lite klumpig då den inte är designad för att hänga runt halsen, klart största minuset än så länge då det endast är dosan man är i kontakt med hela tiden.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inlägg
.
Fortplantande har jag ännu inte testat.
Det skulle jag gärna vilja se ! Eller kanske inte ändå... men akta iaf så att inte ädlare kroppsdelar kommer i kläm. http://www.ne.se/fortplantning
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 870 visningar
0 gillar
|