Hjälp motor som legat i tre år? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp motor som legat i tre år?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp motor som legat i tre år?

Har fått erbjudande om att köpa en Mercury 50 hk fyrtaktare 99 eller 00 till rätt pris.
    Men den har legat ja legat på en pall utomhus i tre år under en presening med motorkåpan av. Allt fungerade när dom ställde undan den men det känns lite sådär med tanke på omständigheterna.

Så frågan lyder är det bara en hög med skrot? om inte vad behöver jag tänka på om jag slår till på den?

//Tomas

Ja en motor som legat i 3 år har antagligen drabbats av metallröta, och även liggsår, och i värsta fall även ålderskrämpor:

Skämt åsido så är det gammal motor, oavsett historiken, legat, stått eller vad så kan den va bra och den kan va dålig, men det vet du bara om ni tar den i drift. Montera upp motorn, byt olja och serva den enligt boken och provkör. Kan göras på bock med kylvatten via slang.

Ser motorn hel å fin ut. hur låter den, funkar växlar utan missljud, svarar den på gas, har ren tomgång, mm så är det bara att slå till om priset är rätt. Kolla vilken service dom utfört, det är ju en 4-takt med allt vad det innebär. Det är ju i alla fall 2-takter för mycket som kan krångla
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
    14 svar
    1 875 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Karlmagnus  
    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58