Motorproblem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motorproblem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Blir o sätta sig en kväll och pilla förgasare alltså

Ingen som har något tips på hur jag ska laga bensinläckan på tanken? Kan man värma plasten där det läcker med typ en tändare så att plasten smälter ihop där och tätar? (självklart när tanken är tom)

Kommentera

Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
      Blir o sätta sig en kväll och pilla förgasare alltså

Ingen som har något tips på hur jag ska laga bensinläckan på tanken? Kan man värma plasten där det läcker med typ en tändare så att plasten smälter ihop där och tätar? (självklart när tanken är tom)
      * * * * * VARNING * * * * * *

Absolut inte, hellre ha tanken full. En tom tank med bensinångor är den bästa bomben du kan skapa. perfekt bränsle
      /luftblandning för en sjuhelvetes smäll. En full tank exploderar inte den börjar bara att brinna.

Men även om full tank är bättre än tom så ska du alltid tömma, skölja och vädra (tryckluft som låter blåsa under en tid) tanken noga innan du jobbar med öppen låga eller annan åtgärd där gnistor mm kan bildas.

Men åter igen tom tank och eld = KABOOOOOOM och så blir det så söligt med alla köttrester på garageväggarna.

Vet inte hur man lagar detta, vissa plaster är helt omöjliga. Men du kan prova att försiktigt smälta ihop sprickan med lödkolv.
      Senast ändrad av Exxet; 2013-10-27, 18:24.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
        * * * * * VARNING * * * * * *

Absolut inte, hellre ha tanken full. En tom tank med bensinångor är den bästa bomben du kan skapa. perfekt bränsle
        /luftblandning för en sjuhelvetes smäll. En full tank exploderar inte den börjar bara att brinna.

Men även om full tank är bättre än tom så ska du alltid tömma, skölja och vädra (tryckluft som låter blåsa under en tid) tanken noga innan du jobbar med öppen låga eller annan åtgärd där gnistor mm kan bildas.

Men åter igen tom tank och eld = KABOOOOOOM och så blir det så söligt med alla köttrester på garageväggarna.

Vet inte hur man lagar detta, vissa plaster är helt omöjliga. Men du kan prova att försiktigt smälta ihop sprickan med lödkolv.
        Äsch, lite spänning ska det ju vara

Nej men hade tänkt fylla den med vatten först.

Kommentera

Se då till att den är 100% fylld med vatten. vatten i sprickan kan dock försvåra lagningen.

Men varför inte köpa ny tank ? ?
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
            Se då till att den är 100% fylld med vatten. vatten i sprickan kan dock försvåra lagningen.

Men varför inte köpa ny tank ? ?
            Finns inga begagnade (hittade dock en på ebay nu men han som säljer skickar inte till sverige) och köpa en ny kostade typ 500 om marindepån skulle ta hem en. Tycker jag är får dyrt för en motor jag köpte för en hundring. Och det borde fan gå att laga sprickan, den är minimal, syns inte med blotta ögat.

Kommentera

Hej jag har en gammal tohatsu 9,8 tvåtakt som flotörnålen har försvunnit på är det någon som vet vart man kan få tag på en ny nål ?? MVH Anton

Kommentera

Ingen som har något tips på hur jag ska laga bensinläckan på tanken? Kan man värma plasten där det läcker med typ en tändare så att plasten smälter ihop där och tätar? (självklart när tanken är tom)[/QUOTE]

Hej.jag har lagat plast med lödkolv.man tillsätter en stripe istället för tenn om du förstår.jag skulle tömt tanken.sen tvättat ur den,låtit den lufta ett par dagar .sen ovanstående procedur.
                mvh fajsen

Kommentera

Har fått låna en likadan motor, en gammal Suzuki DT2, och när jag körde den igår så gick den ojämt, på fullgas t.ex. gick den bra några sekunder innan den gick ner i varv och ville dö, då fick jag sänka gasen för att hålla den vid liv. Känslan var att den fick för mycket bensin och blev rå. Är det skruven som jag har markerat på bilden som är den som ställer luft/bränsle eller är det tomgångsskruven? Och tror ni att det är det som är problemet med motorn, att den får för mycket soppa? Kanske svårt att svara på med den begränsade infon.

Click image for larger version

Name:	Förgasare.jpg
Views:	1
Size:	160,3 KB
ID:	1772904

Edit: Fick svar i den här filmen, det är rätt skruv, fick även svaret på hur den bör vara ställd, postar den ifall någon annan råkar ut för samma bekymmer.

Senast ändrad av McPehrson; 2014-03-23, 16:02.
                  Alla fiskar är drömfiskar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                  14 svar
                  1 852 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Karlmagnus