Johnson 6 HP hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johnson 6 HP hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har ju tidigare innan jag försökte starta den monterat loss allt, kan det vara så att jag monterat generatorn och dess svänghjul i fel läge så tändningen kommer helt kajko?

Söker service manuall i pdf format för att se om jag monterat den korrekt

Kommentera

Har din motor brytarspetsar? Dessa måste isåfall vara rätt inställda för att gnistan ska komma vid rätt tillfälle.

Kommentera

Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
        Har din motor brytarspetsar? Dessa måste isåfall vara rätt inställda för att gnistan ska komma vid rätt tillfälle.
        ingen aning hur dessa ser ut eller vart de sitter. ska googla och se om jag hittar nå bild på det

Kommentera

Grundläggande fråga. Är stiften torra eller blöta ?
          Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Yes den lever

Kommentera

Ursprungligen postat av Pat Visa inlägg
              Grundläggande fråga. Är stiften torra eller blöta ?
              Pat fick igång den skruvdragaren verkade vara för svag så jag drog på en borrmaskin och efter en stunds nötande kickade den igång

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                Pat fick igång den skruvdragaren verkade vara för svag så jag drog på en borrmaskin och efter en stunds nötande kickade den igång
                Underbart
                Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Ursprungligen postat av Pat Visa inlägg
                  Underbart
                  Hahaha tills nästa problem upptäcks

Startade med borrmaskinen som hjälp, efter den hade fått gå nån minut kunde jag dra i snöret för att få igång den. Glad som fan vart man och gick ut på gården för att köra den ordenkligt då kärringen kom hem och gick i taket. Där startade den med hjälp av drag snörret och var igång en stund tills den "surrnade" eller vad som hände och den dog. Då gick den inte igång mer, stod som en dåre och drog tills jag gav upp och hämtade borrmaskinen igen.

Nu startar den med borrmaskinen men man måste hålla mycket gas för att den ska starta igång. Och väl igång måste man hålla lite högre gas för att den ska hållas vid liv, och börjar den dö så hjälper det ibland att gasa lite mer men ibland vägrar den och dör ändå.

Körde den ordenkligt varm för att se om det blev bättre men samma sak kvarstår.

Edit: provade att skruva på lean/rich spaken åt båda hållen när jag höll på men det kändes ej som det vart nå skillnad.

Kommentera

Vad jag kan komma på så finns det 2 vanliga anledningar till det. 1. Skit någonstans i ett munstycke inne i förgasaren. Det går till största del att rengör med själv hemma men det bästa är att du snokar reda på någon som har en ultraljudstvätt. Då blir den som ny. Hade gärna hjälpt till men min står hos brorsan i norrland.
                    2. Packboxarna i motorblocket är så slitna att den helt enkelt drar tjyvluft den vägen. Inte helt ovanligt på äldre motorer. Du har en liten och väldigt lättskruvad motor. Börja med förgasaren, hjälper inte det så har du hela vintern på dig att plocka isär motorn. Packboxarna kostar inte mer än 2-300:- om du undviker att köpa d3m hos någon marinshop, de tar hutlöst betalt för orginaldelar.

Kommentera

Prova att pumpa på blåsan när den börjar dö, ifall bränslepumpen börjar ge sig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                      14 svar
                      1 852 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Karlmagnus  
                      Startad av Okoun, 2023-11-27, 16:52