Johnson 6 HP hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johnson 6 HP hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stort tack till Pat för vänligheten att låna ut hylsan så här på kvällskvisten.

Skruvdragaren har fått jobba nu och man sprayat massa startgas, men den vill bara inte.

Som jag nämnde tidigare så ger tändstiften gnista när jag skruvar ut de och håller mot blocket. Vet inte i vilken ände jag ska börja. Ska jag skruva loss förgasaren och se om nåt hindrar startgasen/soppan att komma fram eller ska jag börja leta felen vid tändspolarna?

Kommentera

Hoppas inte det men bra tips att börja leta fel på

Kommentera

Du kan ju också testa att spruta i startgas direkt i tändstiftshålen o skruva i tändstiftet o testa.

Kommentera

Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
          Du kan ju också testa att spruta i startgas direkt i tändstiftshålen o skruva i tändstiftet o testa.
          Bra ide, men nu får det vara tills imorgon då tjejen gått och lagt sig

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
            Bra ide, men nu får det vara tills imorgon då tjejen gått och lagt sig
            När du sprutade in startgas via förgasaren, gav du någon gas samtidigt? Annars sitter ju trotteln ivägen för startgasen, den bör du se om du tar bort luftfiltret (om det finns nå sånt) och att den går uppåt när du gasar

Kommentera

När du sprutade in startgas via förgasaren, gav du någon gas samtidigt? Annars sitter ju trotteln ivägen för startgasen, den bör du se om du tar bort luftfiltret (om det finns nå sånt) och att den går uppåt när du gasar
              minns inte exakt vart gasreglaget var ställd på men får göra ett försök imorgon och ej glömma att gasa

Kommentera

En till sak du bör kolla är om motorn har någon kompression. Ett enkelt sätt att testa det är att sätta tummen för tändstiftshålet och dra försiktigt i startsnöret. Då ska du känna ett sug i tummen

Kommentera

Kört nu med full gas, skruvdragaren och startgasen i högsta hugg men den vill inte. Monterade loss stiften och kollade igen mot blocket och de ger skitfin gnista.

Igår kväll gick jag igenom förgasaren och rengjorde den lite.

Kompet märker man skillnad på redan bara genom att montera ur stiften och dra, men ska även testa med tummen som du sa efter jag fått i mig lite mat
                  Senast ändrad av Serigös; 2013-09-03, 12:34.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                    Kört nu med full gas, skruvdragaren och startgasen i högsta hugg men den vill inte. Monterade loss stiften och kollade igen mot blocket och de ger skitfin gnista.

Igår kväll gick jag igenom förgasaren och rengjorde den lite.

Kompet märker man skillnad på redan bara genom att montera ur stiften och dra, men ska även testa med tummen som du sa efter jag fått i mig lite mat
                    Testa också att spruta in direkt i tändstifthålet Då borde den brumma till iaf om du har bra gnista. Gnistan ska vara blå, inte gul.

Kommentera

Testa också att spruta in direkt i tändstifthålet Då borde den brumma till iaf om du har bra gnista. Gnistan ska vara blå, inte gul.

den är blå på båda stiften, och bra komp då den verkligen sög fast min tumme på båda cylindrarna.

Kan det vara så att tändspolarna ligger fel? på den övre tändkabelshatten hänger det en märkning där det står top + lite annan text.

Fuggen - check
                      nya stift men bra knista - check
                      komp - check

vad kan det mer kolla?

Sprutade direkt in i tändstiftshålen men hände inget :S
                      Senast ändrad av Serigös; 2013-09-03, 13:58.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                      14 svar
                      1 852 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Karlmagnus  
                      Startad av Okoun, 2023-11-27, 16:52