Johnson 6 HP hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johnson 6 HP hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Johnson 6 HP hjälp

Min svärfar hade en motor på landet som jag fick igår. Han kan inget om motorer och visste inget om den, så jag undrar om någon har en aning om vilken årsmodell det är på denna? Kan det vara en 77:a? Lång eller kortrigg?

Båten gick fint innan den slutade starta och min svärfar som inte kan nåt om motorer lade den i källaren och där har den stått de senaste 10åren. Nu har den stått några år och Jag tänkte skrämma liv i den.

Kan själv en del om motorer då jag kör roadracing och skruvar med mina egna hojar, samt skruvat både bilar och mopeder i yngre dagar, men aldrig meckat 2t båtmotorer
    Går detta att fixa? ska jag försöka dra runt vevaxeln med mutterknackare eller är det bättre att montera loss förgasaren och börja felsöka?
    Senast ändrad av Serigös; 2014-03-07, 17:29.

Jag tror den är lite nyare än så faktiskt men inget jag tar gift på.
    Om jag inte missminner mig var det en sådan vi köpte till båten vid stugan mitten av 80-talet.
    Det andra har jag ingen aning om men att vålda runt den känns inte ok. Är det nte bättre att fylla cylindrarna med
    med typ 5-56 och låte det stå några dagar innan man försöker dra runt den.....
    //C
    http://sportfisher.se

Kommentera

slå Diesel i cylindrarna och vänta en dag och försök försiktigt få lös dom, men den är nog rätt körd

Kommentera

Om inte jag missminner mig så var väl -77 först året som de släppte det utseendet på motorerna
        Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Igår monterade jag loss tändstiften och hade i 2-takts olja + massa 5-56.

Hoppas det lossnar så jag kan montera loss allt i vinter och fixa motorn så gott det går.

Kommentera

Har du någon modellnummer på den så är det enkelt att fastställa årsmodellen.
            Senast ändrad av Pat; 2013-08-20, 00:39. Anledning: Stavar som en kråka
            Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Ursprungligen postat av Pat Visa inlägg
              Har du någon modellnummer på den så är det enkelt att fastställa årsmodellen.
              Sist snabbkollade jag efter nåt nr men såg inget. Vart brukar nr vara placerad?

Kommentera

Verkar vara knepigare att fastställa årsmodell än jag trodde.

Kommentera

Sitter en liten aluminium platta med popnit på den delen du hänger på akterspegeln

Kommentera

Kanon ska kolla!

Letar nu efter en reservdelsmotor så man kan få ihop en fungerande motor i alla fall.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 852 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Okoun, 2023-11-27, 16:52