För klen laddare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För klen laddare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Är böjd att hålla med Bosse fullt ut i hans resonemang....och till skillnad från Kattman har jag gjort precis tvärt om,även om det är lääänge sedan... gått från en liknande laddare som den Kattman rekommenderar över till "smarta" laddare och då senast till en C-tek....och visst håller batterierna längre...
    Never let your memories be greater then your dreams...

    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

    Kommentera


    • #12
      Jag kör med denna, smartladdare som laddar med upp till 15A, jag ställer den alltid på 15A i starten sen jobbar den sig ner tills den underhållsladdar.

      http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...booster-37746/

      Kommentera


      • #13
        Biltemas "Batteriladdare-12-V-15-A-med-booster"

        Ursprungligen postat av patito Visa inlägg
        Jag kör med denna, smartladdare som laddar med upp till 15A, jag ställer den alltid på 15A i starten sen jobbar den sig ner tills den underhållsladdar.

        http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...booster-37746/
        Undrar om vad ni tycker om just denna laddare? Kan inget om sånt och är därför nyfilen hur den fungerar? Står ingenting i instruktionsmanualen hur länge tills den är uppladdat för att t.ex. "boost" laddar mitt batteri?

        Newbie ;-)

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av YankeeDude Visa inlägg
          Undrar om vad ni tycker om just denna laddare? Kan inget om sånt och är därför nyfilen hur den fungerar? Står ingenting i instruktionsmanualen hur länge tills den är uppladdat för att t.ex. "boost" laddar mitt batteri?

          Newbie ;-)
          What? Förstod inte din fråga alls, men gissar mig fram.

          Batteriet är fulladdat när dioden med texten FULL lyser.
          Tiden det tar beror på batteriet, hur stor, hur urladdad, kondition etc.

          BOOST funktionen är inget du laddar med, den är till för att typ snabbladda ett billbatteri för att försöka få igång en bil, aldrig testat vet ej hur bra det är.

          Allt detta står i min manual iallafall, den som kom med.

          Den finns även online: http://www.biltema.se/BiltemaDocumen...37-746_man.pdf

          Annars i övrigt har den funkat bra för mig sen jag köpte den, kör med farsans gamla startbil till ekolod och lanternor, håller flera turer.

          Lär bytas ut när jag köper en elmotor, batteriet dvs.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Jag har också ett långvarit förflutet inom batterivärlden båt, bil entrepenadmaskiner och annan tung användning men hos en seriös säljare och vår målsättning med våra tips var att få kundens batteri att få så lång hållbarhet som möjligt därför rekomenderade vi alltid Ctek eller likvärdiga även fast det innebar att vi inte fick sälja lika många nya batterier till naiva kunder utan vi hade nöjda kunder som kunde nyttja sina batterier länge och som alla vet nöjda kunder kommer tillbaka och dessutom rekomenderar en till andra kunder ;-)

            Så tro inte allt ni hör och läser på nätet och från mindre seriösa företag, idag har många väldigt rymligt samvete och säger vad som helst för att få sälja mera och det är beklagligt men tyvärr sant ;-(

            My 2 Cent
            Jag har också ett långvarit förflutet inom batterivärlden ! Men ur en annan vinkel än Bosses. Med flera båtar, bilar, traktor, fyrhjuling, mc, mopeder, och några andra applikationer med batterier så har jag förbrukat några genom åren, smärre förmögenhet faktiskt. En dag fick jag nog efter att båda nya batterierna i stora båten va döda en vacker dag bara året efter att dom gamla dog på sjön med påkallad hjälp.

            Det finns inte mycket jag inte läst inom detta ämne sedan den dagen. och ännu lever mina batterier, trotts gummans ideliga försök att döda dom i häststängslet.

            En av åtgärderna och kanske den viktigaste var att slänga alla JÄ::::: billiga skitladdare från biltema. Men osvuret är bäst, visst kan dom vara bra eller tom. bäst. Men jag behöver nog en 400 siders doktorsavhandling i ämnet innan jag tror er.



            Ökar på Bosses 2 cent med några tusen dollar

            Men jag har kanske skitit i det blå skåpet nu. Handlade i dagarna 2 sådana här till kanonpris.


            Tudor kan ju också ha fel, för dom vill ju också sälja batterier, läs och bedöm själva.
            Senast ändrad av Exxet; 2014-02-10, 22:39.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

            Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

            Kommentera


            • #16
              Tur du köpte 2st Anders....köpte precis den laddaren förra våren och den första fungerade inte alls......fick dock en ny och den fungerar utmärkt,laddar batteriet till elmotorn över natten så det är helt fräscht till nästa dags fiske...

              C-tek är bra laddare även i dag,tyvärr håller de inte samma kvalitet som förr,men de är fortfarande lika bra när de fungerar...
              Never let your memories be greater then your dreams...

              I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

              Kommentera


              • #17
                Kolla Tradera, brukar dyka upp Ctek 25A för 1000-1500kr. Lätt värd varenda öre.



                Cteks support är i världsklass, jag hade inget kvitto och kunde endå skicka in min laddare på reparation utan kostnad.
                Senast ändrad av Leon; 2014-02-10, 23:29.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                14 svar
                1 818 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Karlmagnus  
                Startad av Nextline, 2023-09-26, 18:29
                0 svar
                133 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Nextline  
                Startad av Okoun, 2023-11-27, 16:52
                1 svar
                344 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58
                10 svar
                703 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg brollann  
                Startad av Siks, 2024-02-04, 20:54
                10 svar
                638 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Siks
                av Siks
                 
                Arbetar...
                X