Körde på grund med svärföräldrarnas suzuki df2.5 i 3-4 knops fart på en grynna som inte var utmarkerad på sjökortet. Detta hände på deras landställe i Finland. Efter att ha startat motorn ville den inte gå i växeln ordentligt utan gick på 20% fart framåt. Lät väldigt högt och varvade utan att föra båten framåt särskilt snabbt. När jag satte i växeln fram och snurrade på propellern var det som att den snurrade fritt utan motstånd. Misstänker att växelhuset gått sönder. Nu måste jag åtgärda felet, en ny snurra kostar 7500:-. Vad kan en reparation kosta? Och kan någon rekommendera en bra båtmek.
Åker hem imorgon från åbolands skärgård i Finland och funderar på 2 alternativ. Ta hem snurran och få den fixad eller köpa en ny och skicka med den med sambon som ska tillbaka hit. Har 2 v på mig att fixa problemet.
Känns piss att ha haft sönder någon annans motor som man snällt fått låna. Uppskattar all hjälp man kan få i detta läget
Åker hem imorgon från åbolands skärgård i Finland och funderar på 2 alternativ. Ta hem snurran och få den fixad eller köpa en ny och skicka med den med sambon som ska tillbaka hit. Har 2 v på mig att fixa problemet.
Känns piss att ha haft sönder någon annans motor som man snällt fått låna. Uppskattar all hjälp man kan få i detta läget
Kommentera