Har någon erfarenhet om Watersnake SWRT:s hållbarhet och styrning. Funderar på att köpa en men är inte helt säker. Tacksam för svar// Leonard
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Watersnake SWRT 54"?
Collapse
X
-
Tjo!
Någon erfarenhet har jag inte men förra veckan skulle jag beställa en SWRT 54". Men när butiksägaren ringde för att lägga in beställningen så fick han som svar att jag fick vänta till nästa vår. Anledningen var att de har haft problem med den trådlösa fjärrkontrollen...
Jag har sett att många sidor har "tillfälligt slut" eller "slutsålt" på just SWRT, så det stämmer nog, eller så är allt en tillfällighet och återförsäljaren drog en rövare för att de är påväg att konka...
/Brorsan
-
Jag har provkört en då jag var i samma tankar som dig, men det blev en minn kota istället med ipilot. Styrningen på Watersnaken var helt kass. Ett litet tryck och den svängde 90 grader typ. Jag vet inte om pedalen funkar bättre eller om det var ett måndagsex jag testade, men jag hade blivit irriterad när sakerna inte fungerar som jag vill.
Sök lite på forumet så får du info om hur den fungerar. Finns en del trådar om den och det står nog lika dant i alla tror jag.Sluta snacka, ut o fiska..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mcben Visa inläggJag har provkört en då jag var i samma tankar som dig, men det blev en minn kota istället med ipilot. Styrningen på Watersnaken var helt kass. Ett litet tryck och den svängde 90 grader typ. Jag vet inte om pedalen funkar bättre eller om det var ett måndagsex jag testade, men jag hade blivit irriterad när sakerna inte fungerar som jag vill.
Sök lite på forumet så får du info om hur den fungerar. Finns en del trådar om den och det står nog lika dant i alla tror jag.I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kennat Visa inläggDet måste nog vara jag som har fått ett måndagsex, för min fungerar jättebra! Har haft min i ett par år nu och tycker att för dom pengarna så fungerar den bra.Det var lite trixit från början då som en del också säger att den svänger 90grader vid knapptryckning, men jag tycker nog att efter lite träning så går det mycket bättre. Min fiskpolare har en ipilot på sin båt och självklart, ankringsfunktionen är jävligt fränt när man spinnfiskar. Men för min budget så är det inte värt dom pengarna. Watersnaken är inte skit. Billigare ja men inte dålig.
Jag tror säkert att Watersnaken är en kanonmotor. Har själv haft en del aktermonterade motorer från Watersnake och dom har gjort jobbet mer än bra. Men blev faktiskt lite besviken på SWRT.Sluta snacka, ut o fiska..
Kommentera
-
Watersnake-modellen med fjärrkontroll har jag hört mycket dåligt om, och när jag ringde Wiggler för att se vad de hade inne så sa de att de inte tar in fler av den modellen. Det har varit för mycket problem med dem och det kommer inget nytt på den fronten under 2014. Däremot verkar det som att de som är nöjda md sina Watrsnakes är de som haft allt annat än SWRT (modellen med fjärrkontroll.
Jag har själv beställt den frontmonterade saltvattensmodellen med 54 lbs och 137 cm rigglängd, med fotpedalstyrning. Jag tror att jag kan leva utan en Minn Kota med i-Pilot, även om det är bra lyxigt. Men med de pengarna som blir över har jag beställt en Lowrance Elite-5 HDI, och det gör ju inte ont.
När jag har fiskat med kompisens MK V2 med i-Pilot så märker jag att det läget jag gillar mest är när jag vänder upp båten mot vinden och använder elmotorn till att hålla båten stilla i motvind, eller driva långsamt och kontrollerat. detta borde jag rimligtvis kunna göra även med en pedalstyrd Watersnake.
Till våren, sommaren och hösten kommer jag hårdtesta Watersnaken, så får vi se om den är så dålig som en del säger...
Kommentera
-
Hej hej.
Jag har SWRT och absolut ibland vill man bara åka hem för att den svänger massor vid minsta knapptryck men när man väl har "lärt sig" att det händer lite då och då och räknar med att få styra tillbaka så funkar den kanon. Har du pengar över så är nog MK överlägset bättre men för en sån liten peng som WS kostar tycker jag att det duger.
/ Ljung
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 867 visningar
0 gillar
|