Har problem med min Suzuki 2hk 87'a. Den gick bra ett tag men sen när jag skulle starta så var den tvär död. Den har gnista, men när jag kollar gnistan så hoppar ibland gnistan från gängorna på tändstiftet och inte imellan "gapet". Vet inte om det är meningen att det kan göra så? Jag är nästan säker på att den får bensin, ibland får jag skit i munstycket men kollade nu och det var rent och fint.
Hade problem förut men då hade jag ingen gnista, då vare tändstiftet som var paj som jag bytte i fredags.
Det känns som det är ett elfel, men då motorn har gnista så vettefan.. Om nu stiftet är paj så undrar man ju varför det gick sönder så snabbt igen?
Kan lägga till att jag varvar ner motorn med choken just nu då gasreglaget har gått av, om det nu kan påverka.
Hade problem förut men då hade jag ingen gnista, då vare tändstiftet som var paj som jag bytte i fredags.
Det känns som det är ett elfel, men då motorn har gnista så vettefan.. Om nu stiftet är paj så undrar man ju varför det gick sönder så snabbt igen?
Kan lägga till att jag varvar ner motorn med choken just nu då gasreglaget har gått av, om det nu kan påverka.
Kommentera