Varför inte elektronisk tilt på mindre motorer med el och rörkult? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför inte elektronisk tilt på mindre motorer med el och rörkult?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

nu har jag blädrat igenom min svenska manual till tjohatsun, och hittar faktiskt inte en bokstav om rorkult och tilt men jag köpter ändå inte det.

-det är för perkkele på ren svenska samma motor, detta ska jag om ni inte gör det gräva vidare i, bara för att....
    det är en liten Elmotor som driver tillhörande hydraulkolv som drivs med 12V. inget som skall till månen...
    -det KAN vara så enkelt att det skiljer i plastkåpan som sitter under motorkåpan och innehåller ett uttag för trimknappen som inte kommer med från fabriken om motorn är avsedd för det ena eller det andra som gör att alla återförsäljare säger nej, sånt är till för att brytas ner med kunskap!
    (vild spekulation med viss erfarenhet bakom)
    *däremot som förklarat ovan, power TILT är INTE föra att trimma motorn under gång i hög fart, det är för "just över tomgång"
    POWERTRIM är något HELT annat

Kommentera

Jag lägger upp bild på det ikväll!
      http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av kellen Visa inlägg
        Har också en murkla 20hk 2012..frågade efter powertilt när jag beställde, det gick inte att få enl återförsäljaren..när jag kommer hem med instruktionsboken står det beskrivet och är bilder på eltilt på rorkultsmotor! Kan det vara så enkelt att rorkultsmodellen med pt inte importeras till swe? Släng ett öga i din bok så får du se! Skitfiske!
        Tittade på USA versionen av den motorn, hade rorkult OCH eltilt så grejorna finns, bara få tag på original tiltpaketet, ring de tekniskt begåvade på Mercury SWEDEN
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
          Kollade Mercurys websida och det verkar som det finns 20hp med trim och tilt i tillern.

Mitt tips är att höra med Robert på mojoboats, han brukar kunna lösa det mesta man behöver i specialväg!
          Ja det FINNS, men inte med rorkult i grundutförande. Det är modellerna med fjärr-reglage som har el-tilt. Denna länken kommer bara till en allmän sida om Mercury's 20hk motorer.

Enligt en återförsäljare går det att bygga om modellen utan el-tilt men med denne skriver såhär: "möjligheten finns att bygga om men väldigt kostsamt. Emotorn/kolven ca 11000 bygelhalvorna ca 2000 st sen tillkommer en hel del till delar."

Spridda skurar vad som gäller med andra ord..
          Senast ändrad av Team CTM; 2012-10-11, 19:08.
          Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Tittade på USA versionen av den motorn, hade rorkult OCH eltilt så grejorna finns, bara få tag på original tiltpaketet, ring de tekniskt begåvade på Mercury SWEDEN
            Har med kollat på amerikanska sajter, men de säljjer då rorkults-modellerna utan el-tilt som jag kan se i alla fall. Ska vara om det är modellerna med fjärrreglage som de satt rorkult på då. vad heter i så fall den modellen som har både el-tilt och rorkult? F20ELH har då inte el-tilt i USA!
            Senast ändrad av Team CTM; 2012-10-11, 19:09.
            Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Kolla på denna sidan:

Läs noga på vad som är skrivet under "fingertip control" speciellt i slutet, det ska finnas exakt vad du söker men billigt eftermonterat blir det nog inte dessvärre, en Panther 35 är nog enda vettiga alternativet, kanske Mercury SWEDEN kan fixa komplett motor risken är väl bara att just den modellen är USA only, din är nog gjord i Belgien, de anser att vi i Europa lika gärna kan bryta ryggen av oss....

Kommentera

Kolla på denna sidan:

Läs noga på vad som är skrivet under "fingertip control" speciellt i slutet, det ska finnas exakt vad du söker men billigt eftermonterat blir det nog inte dessvärre, en Panther 35 är nog enda vettiga alternativet, kanske Mercury SWEDEN kan fixa komplett motor risken är väl bara att just den modellen är USA only, din är nog gjord i Belgien, de anser att vi i Europa lika gärna kan bryta ryggen av oss....
                Jo jag har läst det flera gånger och trots det så finner jag inte el-tilt på de modeller som säljs av amerikanska återförsäljare och har heller inte fått en ända modellnamn som har både el-tilt och rorkult i standardutförande varken i USA eller någon annanstans.
                Senast ändrad av Team CTM; 2012-10-11, 19:09.

Kommentera

Misstänkte att det var så! Lägger upp en bild om en stund!

Kommentera

Fotat ur min manual för Mercury 15/20 fyrtaktare 2012.

Click image for larger version

Name:	mf20tilt.JPG
Views:	1
Size:	634,3 KB
ID:	1764817Click image for larger version

Name:	mf20tilt1.JPG
Views:	1
Size:	667,3 KB
ID:	1764818

Kommentera

I en svensk textad manual... alltså finns det någon på Mercury SWEDEN som vet mer, ring dem och skäll av helvete och då menar jag det tro mej, "jag ville ha motor med rorkult och power tilt och försäljaren påstod att sådan inte fanns i sortimentet," bli urförbannad och låt generalagenten veta detta med skärpa, du anar inte hur långt det kan leda, tro mej

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                      14 svar
                      1 878 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Karlmagnus  
                      Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58