Hej!
Har en Johnson 70HP, som enligt säljaren är en 1998-års modell.
Den går väldigt dåligt på tomgång, sämre när den är varm.
Den hostar och tillslut dör den helt.
Lägger jag i växel på tomgång så tuggar den lite och sedan dör den.
Den startar alltid fint igen och ger man den lite gas på tomgång så går den.
Vid mer gaspådrag så går den som en klocka.
Har rengjort förgasarna och kollat tändningen och det ser bra ut.
Ny tank och nytt bränslefilter sitter också på.
Är dock lite osäker på hur man ställer tomgången samt hur blandskruvarna ska justeras?
Någon som har en Johnson-motor sedan 90-talet som har erfarenhet?
En fråga till, ska spjällen i förgasarna vara helt stängda vid tomgång?
Några idéer?
Video-klipp:
Motorn dör när man går ner från lite högre varvtal till tomgång
Motorn dör när choken gått ur, då motorn varvar ner.
Full fart och motorn går som en klocka..
Har en Johnson 70HP, som enligt säljaren är en 1998-års modell.
Den går väldigt dåligt på tomgång, sämre när den är varm.
Den hostar och tillslut dör den helt.
Lägger jag i växel på tomgång så tuggar den lite och sedan dör den.
Den startar alltid fint igen och ger man den lite gas på tomgång så går den.
Vid mer gaspådrag så går den som en klocka.
Har rengjort förgasarna och kollat tändningen och det ser bra ut.
Ny tank och nytt bränslefilter sitter också på.
Är dock lite osäker på hur man ställer tomgången samt hur blandskruvarna ska justeras?
Någon som har en Johnson-motor sedan 90-talet som har erfarenhet?
En fråga till, ska spjällen i förgasarna vara helt stängda vid tomgång?
Några idéer?
Video-klipp:
Motorn dör när man går ner från lite högre varvtal till tomgång
Motorn dör när choken gått ur, då motorn varvar ner.
Full fart och motorn går som en klocka..
Kommentera