Suzuki Df15 Problem tomgångskörning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suzuki Df15 Problem tomgångskörning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Suzuki Df15 Problem tomgångskörning

Hej alla fiskefantaster !!!!!
    Har fått problem med min Suzuki DF15 årsm. 2009. På tomgången har den börjat bluddra och så stannar den sen efter ett tag . Bytt bränslefilter å tändstiften senaste servicen å olja filter samt växelhusolja.

Snurran funkar som den skall för övrigt när man gasar på och kör i hög fart . Kollat tändstiften och inget fel på dom heller. Blåsan till trycktanken verkar fungera som den skall också.

Misstänker att det kan vara skit i förgasaren men tänkte höra med er ifall ni har något förslag och ifall ni har varit ute för något liknande problem. Snurran är lätt startad för övrigt.

Mvh Andreas

Hej, har en df9.9 Hade också problem med tomgången och det var skit i förgasarn. Jag plockade bor den och rengjorde sen gick den som en klocka igen. Bytte även tändstift.

Har som rutin att byta tändstift och rengöra förgasarn och har inte haft några bekymmer sen dess
    http://z-bait.blogspot.com/

Kommentera

Jepp , misstänker att det är någon skit i förgasaren får testa att ta skruva isär den.

Kommentera

Jag å min broder rev isär förgasaren idag och gjorde rent den såg ut att vara lite skit i ett munstycke . När vi monterat ihop alltihop igen så startade den på första rycket och gick kanon fint på tomgången i ca 15-20min sen blev det samma fenomen igen att den började gå ojämnt och ryckigt och sen stoppade den. Funderar på ifall jag har skit i trycktanken skall testa imorgon igen att göra rent förgasaren samt göra rent tanken och byta ut all bensin i den. Lyser era oljetryckslampor ett jätte svagt sken medans motorn går ifall man kollar jätte noga inte så starkt som när man startar motorn när den lyser i ca 2 sek.
        Mvh Andreas

Kommentera

Tror att problemet är fixat var en jordkabel som var av till Oljelampan när det var fixat så slutade oljelampan att lysa och snurran gick som förut skall ut och testa någon dag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
          14 svar
          1 867 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Karlmagnus  
          Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58