Suzuki DF15 - Tips och råd! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suzuki DF15 - Tips och råd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Inget fel på Suzuki, det är bra motorer.
    Men just deras 15-hästare har mindre kubik än konkurrenterna, kan vara värt att kolla upp.
    Suzuki har 302 kubikcentrimetrar medan de flesta andra ligger på 350-360 nånting.
    Men dubbelkolla gärna siffrorna.
    Mvh Micke

Kommentera

Ja, Suzuki 15 har lägre kubik. Vet inte om det märks på den båten. Fördelen är att motorn är väldigt lätt. Sneglar också på den här motorn till min båt (samma som din).

Gällande laddningsmöjligheter. Rätta mig om jag har fel men jag trodde att även de nya 15hk med manuell start har generator. Suzukin ska ha det (6A). På Honda så är generatorn på 6A om manuell och 12A om elstart.

Suzuki får nu en ny generation 15-20 hk (DF15A) med cylindervolym på 327cm2.

Hur är det med nya båtmotorgenerationer. Är det vanligt med barnsjukdommar som uppdagas och rättas till senare? Eller är nyare alltid bättre?

Kommentera

Har du elmotor på din linder tailrunner? Isf, front- eller aktermonterad? Vad för styrka och rigglängd?
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Jag ringde och snackade med försäljaren och det var tydligen ingen rorkult på den, vilket jag fick för mig. Trodde inte ens att det fanns fjärrstyrda utan elstart
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Elstart, ingen tvekan alls, initialt dyrare men du får igen när du säljer oxå, för min del ingen som helst tvekan laddningen är bättre och den kommer du behöva allt mer och mer tro mej, gymövningar gör du på gymmet leta inte upp dem!
            Och ja Suzuki skulle jag välja alla dagar framför Mercury men det är min åsikt endast
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
              Har du elmotor på din linder tailrunner? Isf, front- eller aktermonterad? Vad för styrka och rigglängd?
              Har en Endura 50 sedan tidigare som ska användas (alltså aktermonterad). Båten används ytterst sparsamt i år, så jag har ej testat hur det funkar. Nästa år är planen att få den komplett utrustad.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
              14 svar
              1 875 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Karlmagnus  
              Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58