Båtmotorn stulen - Yamaha 30hk 4-takt 2011 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtmotorn stulen - Yamaha 30hk 4-takt 2011

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtmotorn stulen - Yamaha 30hk 4-takt 2011

Hej alla

Åker ner till sjön för att sticka ut och köra att pass med en kompis och vad får man se när man kommer fram.
    Båten ligger på fel plats, fastbunden med rep och motorn är borta.
    Trodde att jag skulle bryta ihop, om en vecka sticker jag till Dalarna där jag skulle spendera 2 veckor med ENBART fiske. Båten är en Linder 445 max med en Yamaha 30hk. Köptes helt ny förra året, hade precis gått 100 timmar, som ny alltså.

Det blev till att ringa en massa samtal till polisen, försäkringsbolaget osv.

Att folk inte kan skilja på MITT eller DITT gör mig så JÄVLA förbannad.

Ville bara skriva av mig lite.
    Finns säkert någon mer som varit med om detta och vet hur det känns.

Skitfiske på er..........

Jävla idioter. Känner med dig!!
    Trist jävla skit!
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Blev de några skada på båten?
      Hoppas de inte sågade bort den!

Kommentera

Fy fan va tråkigt.
        Blev själv av med en Honda 30 för några år sen. Den var de hemma i trädgården och stal. Båten stod max 20 meter från huset.
        Först blir man förbannad, sen blir man bara fruktansvärt ledsen och uppgiven. Sen kommer den där olustiga känslan av otrygghet krypande, när det går upp för en att de faktiskt varit ända in i trädgården och stulit.
        Det här var för 4 år sen men fortfarande kollar jag båten på husuppfarten det första jag gör varje morgon.
        Lider med dig.....
        Mvh Micke

Kommentera

Ja det är så sjukt tråkigt.

Man får ju bara fixa en massa skit och precis som du skriver tre S, man blir helt uppgiven, luften går ur.
          Sen måste man fixa allt som har gått sönder.

Ingen större skada skedd på båten i sig, lite plåt och annat som måste bytas men inget som inte går att fixa så att säga.
          Alla kablar, bensinslang osv avklippta. Repor på sittdynorna osv osv.

Det som känns lite bra i denna skiten är ju att dom har pajat motorfästet på motorn eftersom motorlåset satt kvar men den bit från motorfästet runt om. Sen så fick dom inte med sig startspärren så motorn kommer aldrig att kunna gå över 2000rpm.
          Det känns lite bra i kråksången.

En av grannarna som har koll på alla bilar osv gav mig ett bilnummer, som varit där för en vecka sen och åkt runt och tittat, kört sakta osv. Nämnde även detta i polisrapporten såklart. Man blir ju mindre förvånad sen när man SJÄLV kollar upp bilen. Vad det för namn som står på bilen och i vilken stadsdel den personen är skriven..........

Nej, så jävla tråkigt.

Kommentera

Kommentera

Ja läste detta också...
              Så sjukt tröttsamt..

Kommentera

Riktigt trist att höra! "vår" brygga har varit orörd under lång tid vad jag vet.
                Blir lite orolig själv nu, måste åka förbi imorgon och kolla till båten.

Har dock varit med om samma sak som dig för några år sedan när båten låg i stensjön. När jag kom in från en fisketur så kom det fram en typ och frågade lite idiotfrågor om min "undervattenskamera" (ekolodet)
                Dagen efter var motorn borta och luckorna uppbrutna. Förvarade inget av värde i båten förutom motorn men säsongen var ju förstörd samt massa tusenlappar i sjön...

Kommentera

Ja det är riktigt trist.
                  Pratade precis om just detta med Åke när jag kollade om dom hade någon plats där vid honom.
                  Han sa att det inte hade varit några stölder alls i princip, så det känns ju så jävla trist att det blir min båt som blir drabbad.
                  Dock va det ju den nyaste båten och motorn som låg där så.......

Men nu funderar man ju på att ha den på trailer hela tiden igen, för kommer det in någon på min gård så.......

Allt kommer ju dock att lösa sig men det är så sjukt trist, tar tid och kostar mig en massa pengar.

Trist att det även har hänt dig, blir så SJUKT trött när man hör det.

Kommentera

Lider med dej och hoppas det löser sig snabbt och smidigt med FB. Har själv min på trailer brevid huset och om någon försöker nått så......

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 867 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58