Har en Suzuki DT 30c-88 som startar ok, och står helt ok på tomgång tills jag lägger i växel och ger lätt gaspådrag. Då dör den (nästan) varje gång. Vid högre gaspådrag så reagerar den ok och vid marchfart fungerar den kanon. När jag stannar och ska gå på lågfart så stannar den men startar direkt utan större problem, när jag sedan lägger i växel och ger gas så dör den igen. Först när jag ger fullgas så kommer jag iväg!
Jag har öppnat och testat bränslepumpen, jag har plockat isär förgasarna och torkat ur dom. Efter dessa åtgärder så går den bättre i marchfart men problemen vid tomgångskörning återkommer.
Vore tacksam om någon på dessa förklaringar kan ha någon idé och ge mej lite förslag på flera åtgärder.
Jag har öppnat och testat bränslepumpen, jag har plockat isär förgasarna och torkat ur dom. Efter dessa åtgärder så går den bättre i marchfart men problemen vid tomgångskörning återkommer.
Vore tacksam om någon på dessa förklaringar kan ha någon idé och ge mej lite förslag på flera åtgärder.
Kommentera