aq 145a dör vid gaspådrag!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

aq 145a dör vid gaspådrag!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• aq 145a dör vid gaspådrag!?

Hej.
    Jag har en aq145a som strular. ställde in förgasarna på friläge och allt verkade bra. men sen tänkte jag ta en provtur och märkte att så fort jag skulle gasa med varv över ca 1200 så dör den. men inte på friläge när man gasar.

Vad skulle de kunna vara? kan de va att förgasarna fortfarande inte står rätt med blandningen?

Tack för svar på förhand.

Det låter som membran i bränsle pumpen kan vara boven. Jag hade samma med min gamle Evinrude. Orkade inte få fram soppa så det räckte när man drog på gasen.

Kommentera

soppa kommer det massor så det är nog inte det men funderar på om blandningsskruvarna inte står korrekt.

Kommentera

Ursprungligen postat av steffe105 Visa inlägg
        Hej.
        Jag har en aq145a som strular. ställde in förgasarna på friläge och allt verkade bra. men sen tänkte jag ta en provtur och märkte att så fort jag skulle gasa med varv över ca 1200 så dör den. men inte på friläge när man gasar.

Vad skulle de kunna vara? kan de va att förgasarna fortfarande inte står rätt med blandningen?

Tack för svar på förhand.
        Har för mig att dessa förgasare du har väl dubbla? har en liten acc-pump med membran, i den lilla kammaren blir det lätt fullt med ärg/alu-oxid, alternativt trasigt membran och du får ingen acc-effekt vilket brukar visa sig som att den dör, gissar att du kan mjölka upp motorn i varv försiktigt. har för mig att du ser acc-röret ner i förgasaren, en liten rörbit som slutar mitt i förgasar-halsen, ur den ska det komma en rund fin stråle bensin vid pådrag, inte när du håller gas utan i samma takt som du ger gas, så snart gasreglaget stannar slutar strålen, kolla detta.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

det tror jag inte att det är men det är som att den inte får någon kraft. går att varva upp snabt och lätt när den är fri kopplad från drevet. men så fort drevet kopplas i och ska köra framåt och gasar då dör den. som om drevet ger den för mycket motstånd.

Kommentera

gissar att du kan mjölka upp motorn i varv försiktigt.
            Utan last är samma sak, står fast vid min gissning.

Man kan alltid ha fel, har hänt mig också ?? känner mig ganska säker på att min giss... min åsikt är riktig, allt du beskriver är så typiskt för utebliven acc-tillförsel av bensin. Har du kollat ?
            Senast ändrad av Exxet; 2012-07-19, 21:07.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
            14 svar
            1 867 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Karlmagnus  
            Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58