Johnson 25hk -96 går som en påse bajs. Hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johnson 25hk -96 går som en påse bajs. Hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
    att ena stiftet är blött betyder att den inte går i ordning på den cylindern av någon anledning.
    en bra gissning är som ovan beskrivet, den får för mycket soppa så ta isär gasarna och rengör dom ordentligt och byt filtret på bilden, det är trasigt.
    jag gissar att du satt dit NGK-stift, och dom är ökända för att pajja om dom blir för blöta så förmodligen går den bara på ena cylindern.
    ffa. lite äldre OMC motorer har alltid gått bäst på Championstift av någon anledning.
    NGK ökända? Har alltid kört NGK på alla motorer jag ägt (mest äldre tvåtaktare men även några nyare fyrtakt) och har aldrig varken hört eller upplevt något dumt om NGK, snarare tvärtom, att de tillverkar de bästa stiften. NGK och Bosch är de enda fabrikaten jag vågar mig på, har inget behov att å byta

Kommentera

NGK, är skit. Tillverkas i Kina. Och då får man på köpet sämre kvalite. Skillnad när dom gjordes i Japan.
      Två NGK stift paj på våran 5 hk Mercury fyrtakt.
      Nu sitter ett tredje i och går för tillfället bra.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        NGK, är skit. Tillverkas i Kina. Och då får man på köpet sämre kvalite. Skillnad när dom gjordes i Japan.
        Två NGK stift paj på våran 5 hk Mercury fyrtakt.
        Nu sitter ett tredje i och går för tillfället bra.
        Vad jag kan se så står det att de har 13 fabriker placerade på olika ställen på jorden

Kan ses konstigt att du köper NGK om du tycker de är skrot, finns ju alternativ. Funkar hur bra som helst för mig å känner flera inom crossporten som inte kan tänka sig å köra annat

Kommentera

Skit i tändstiften nu grabbar.

Är det ingen som vet hur den röda kranen skall stå från fabrik? I bottenläge börjar den hosta för att sedan lägga av efter ett tag. Vrider jag upp den helt så lägger motorn av på en sekund.

Tror jag hittat ett läge nu som den verkar gå ok på men inte hunnit testat den i sjön än.

Kommentera

Ursprungligen postat av ackeliba Visa inlägg
            NGK ökända? Har alltid kört NGK på alla motorer jag ägt (mest äldre tvåtaktare men även några nyare fyrtakt) och har aldrig varken hört eller upplevt något dumt om NGK, snarare tvärtom, att de tillverkar de bästa stiften. NGK och Bosch är de enda fabrikaten jag vågar mig på, har inget behov att å byta
            -sura ner dom och dom dör direkt!
            SKITSTIFT!

Kommentera

-Elanen, nu är jag förvisso ute med Stora båten och dräller i skärgården, och jag kan ha fel, men som jag i mitt dimmiga tillstånd vill minnas så har den med primer att göra, återkommer i frågan så ta inte mitt svar som sant (som vanligt)

Kommentera

Nito, hade en sån kran på våran 30 hk Johnson där vi kopplade in en sprayflaska med nån direktkoppling för dom motorerna med vinter konservering.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

stämmer nog, det var på min 120 hk. som den hörde till primern vill jag minnas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                  14 svar
                  1 875 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Karlmagnus  
                  Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58