Bitter på Mercury! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bitter på Mercury!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Plauwt Visa inlägg
    Jag var ute med farsan idag på Varpen och vertikalade. Fick en i båten och 5-6 hugg. Hoppas du inte blir nå avundsjuk. Ps. motorn gick bra. D.s! Hälsningar EPfiske.se!
    pungspark kallas detta...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
      INTE i MOTORN, i BÅTEN ska du kolla. slangen från tank till MOTOR.
      Precis så menade jag bra att Du var observant på detta Exxet, hoppas TS hittar en lösning.

Kommentera

Jag var ute med farsan idag på Varpen och vertikalade. Fick en i båten och 5-6 hugg. Hoppas du inte blir nå avundsjuk. Ps. motorn gick bra. D.s! Hälsningar EPfiske.se!
        Peter! Nu ska du inte kasta sten i glashus!

I morn bitti ska de kolla på motorn så vill sig allt väl kommer storgösarna få känna på mitt vrede resten av dagen och på tisdag. Ska nog köpa lite skumpa och inviga båten också för att slippa mer otur

Med lite tur kan jag rapportera vad problemet är med motorn i morgon..
        Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Av oss två så tror jag nog att du drar det längsta strået gällande gösfiske! Släng upp en kommentar på EPfiske på facebook så jag får se hur det går.. En annan drar till uppsala och firar sista april.. MITT I GÖSFISKET! herregud
          sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Av oss två så tror jag nog att du drar det längsta strået gällande gösfiske! Släng upp en kommentar på EPfiske på facebook så jag får se hur det går.. En annan drar till uppsala och firar sista april.. MITT I GÖSFISKET! herregud
            Haha jag flyr Uppsala's Valborgsfirande och du åker dit. Det är skoj men kände mig mätt på det efter 2 år, dock väldigt gött att ligga på en filt i eko-parken med go dricka och gott tilltugg.

Får motorn klartecken i morgon så rapporterar jag från fisket, min tur att göra dig avundsjuk nu Vi får fixa någon gemensam fisketur efter 1:a juni när jag blir fiskare på heltid!
            Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Smyger in en fråga. Köpte också en ny Mercury och säljaren kräver service efter 20timar gång tid. Någon som har synpunkter på detta ?

Kommentera

Javisst! Inte dör man väl av det? Och framförallt när det ska bli kanonväder imorgon! Självklart! Du får väl lura ut mig i nyfinbåten din och visa mig några hotspots! ;D
                sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Va fan Sören....har du investerat!?
                  Det är ganska normalt att första servicen är efter en kort tid. Motorerna är inställda för inkörning och behövs justeras om. Även olja och div. behövs bytas ganska snart.
                  Om jag inte helt missminner mig fick farsan åka på service efter tio timmar med sin Suzuki.
                  Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av Kassoren Visa inlägg
                    Smyger in en fråga. Köpte också en ny Mercury och säljaren kräver service efter 20timar gång tid. Någon som har synpunkter på detta ?
                    Alla märken har så. tidigare var det redan efter 10 timmar. Första servicen är viktigare än du tror. Då jag köper nytt brukar jag byta oljan själv redan efter ngn timme . Kanske jag är övernoga, men du får bort aluminiumflisor mm som kan finnas

Kommentera

Utan att kunna nåt så funderar jag på om man får problem med bensintillförseln så borde den väl misstända lite innan den stannar samt att den inte borde gå att få igång direkt förrän nytt bränsle kommit fram kanske?

Om den bara tvärdör och går att starta direkt, kan det vara nåt elektriskt typ glapp i nån dödarkontakt eller annan kontakt?
                      Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                      14 svar
                      1 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Karlmagnus