Bitter på Mercury! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bitter på Mercury!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Testa att ta av tanklocket. Har haft liknande fel en gång och då vill jag minnas att det va nån jäkla packning i locket som kom i vägen för luftningen. Men då gick den jäkeln med locket löst.

/// Mikko

Kommentera

Bra tips Mikko!Hade samma fenomen på min....Gräsklippare!Det slutade med att jag borrade ett 1mm hål i tanklocket :-)

Kommentera

Jupp det är inte ovanligt, har även vart med om det på ett antal röjsågar på jobbet.
        Det är ju iallafall lätt att utesluta, går den inte med locket brevid så är det inte där problemet är.
        /// Mikko

Kommentera

När blir den här ceremonin och är det ok om man tar med sig en kompis?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Hade samma problem med en ny Yamaha F20 i våras, det var montören som hade dragit åt buntbanden som höll ihop bensinslangen med motorkblarnas om var för hårt åtdragna och ströp bränslet, klantig så det brakar om det av en yrkesmontör ;-(

Kolla detta och om slangen är ihopklämd vid buntbanden som min var så klipp bort dem och bunta om det löste mitt problem nu går motorn som en klocka ;-)
            Har kollat runt i motorn, men hittar inga synliga buntband som sitter runt bensinkablar. finns några runt elkablar och så, men bensinslangen verkar ligga i botten av motorn och inte upphängd av något synligt buntband iaf..

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
            Testa att ta av tanklocket. Har haft liknande fel en gång och då vill jag minnas att det va nån jäkla packning i locket som kom i vägen för luftningen. Men då gick den jäkeln med locket löst.

/// Mikko
            Tack för tipset, skruvade av hela tanklocket, men samma visa, den startar men dör efter några sekunder.

Ursprungligen postat av Henkelort Visa inlägg
            När blir den här ceremonin och är det ok om man tar med sig en kompis?
            Sugen på en stänkare?
            Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ny Mercury 20 hk är nog bara Mercurykåpa å resten Tohatsu Krånglande motorer, särskilt nya, är otroligt frustrerande.

Kommentera

Ursprungligen postat av ackeliba Visa inlägg
                Ny Mercury 20 hk är nog bara Mercurykåpa å resten Tohatsu Krånglande motorer, särskilt nya, är otroligt frustrerande.
                Grymt ledsamt och bittert när de händer på en ny motor. Men eftersom den dog ett par gånger oprovocerat de första turerna så tror jag felet varit där från fabrik. Ska få den kollad i morgon bitti vid klockan 8, förhoppningsvis är det inget allvarligt så jag kan åka direkt från verkstaden ut på sjön..
                Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Har kollat runt i motorn, men hittar inga synliga buntband som sitter runt bensinkablar.
                  INTE i MOTORN, i BÅTEN ska du kolla. slangen från tank till MOTOR.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                    INTE i MOTORN, i BÅTEN ska du kolla. slangen från tank till MOTOR.
                    Ah jag fick för avancerat tänk där, nä elen är helt separat dragen och bensinslangen till tanken går helt solo.

Kommentera

Jag var ute med farsan idag på Varpen och vertikalade. Fick en i båten och 5-6 hugg. Hoppas du inte blir nå avundsjuk. Ps. motorn gick bra. D.s! Hälsningar EPfiske.se!
                      sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                      14 svar
                      1 879 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Karlmagnus