Femte turen med min nya Mercury 20hk och den vägrar starta, eller den startar tre sekunder ibland och lägger av, verkar vara nå skit med bränsletillförseln. Jag som hade planerat en Valborgshelg med massa fiske, men nu får man snällt vänta till måndag och låta verkstaden kolla på detta, jag är inte bitter! Man får väl skylla sig själv, har ju varken döpt och invigt nya båten vilket ju ska betyda otur. Så på måndag blir det systemet, skumpa och sedan en liten ceremoni
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bitter på Mercury!
Collapse
X
-
Bitter på Mercury!
Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).Taggar: Ingen
-
Tror motorn ska få heta Hitler, han var nykterist och det verkar motorn vara också
Jajjemen, kontakter checkade, pilen på blåsan åt rätt håll och de fyllde på Mercurys egna olja när jag hämtade den. Motorn lade faktiskt av en gång både 1:a och 2:a turen jag gjorde med motorn, men startade direkt efter så tänkte inte mer på det förrän idag. Lägga av bara sådär ska ju inte en motor göra egentligen, tror det var på tomgång eller sakta körning, så tror något var fel redan då, känns som felet måste ha att göra med bränsletillförseln. Hoppas det är så enkelt som att bensindunken/slangen är dålig eller något annat snabbfixat fel så jag åtminstone kan fiska hela måndagen och tisdagen innan man måste ruttna på ett studentrum en månad igen..Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
-
Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggLuftskruv? ;-)Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Ursprungligen postat av 7Ur5b67rJahaa jag trodde att du inte kört med motorn alls
Då har ju du och Hitler haft lite kul ihop iafGå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggÄr det bränsleinsprutning på 20hästarna numera?Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Låter som hur min gamla Suzuki betedde sig efter att det blev en liten spricka i soppaslangen, men motorn är ju nästan ny så det tror jag inte är fallet.
Har du en skruv i locket av soppatanken så testa lossa på den mera, har för mig att det kan uppstå ett vakuum så att motorn inte orkar dra in soppan därifrån om den inte är uppskruvad.
----------------------------
Min nuvarande Mercury är lite känslig på det sättet att om man inte pumpar blåsan så att den blir hård,
så lägger motorn ibland av efter någon minuts körning.
Kommentera
-
Hade samma problem med en ny Yamaha F20 i våras, det var montören som hade dragit åt buntbanden som höll ihop bensinslangen med motorkblarnas om var för hårt åtdragna och ströp bränslet, klantig så det brakar om det av en yrkesmontör ;-(
Kolla detta och om slangen är ihopklämd vid buntbanden som min var så klipp bort dem och bunta om det löste mitt problem nu går motorn som en klocka ;-)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 846 visningar
0 gillar
|