Minn Kota Traxxis - Erfarenheter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn Kota Traxxis - Erfarenheter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn Kota Traxxis - Erfarenheter?

Har kollat runt på forumet och läst lite om denna motor men jag hittar inte så många inlägg från folk som faktiskt äger en. Så jag tycker det vore intressant att höra lite omdömen från er.

Jag lutar för tillfället åt en Traxxis 45 med Maximizer. Mest för att få lite längre batteritid men att den är steglös är ju såklart trevligt. Inser ju givetvis att fem gånger längre driftstid tack vara maximizer är en utopi men om det så "bara" är två gånger så lång driftstid (inte fullgas såklart) så är det ju helt klart värt det för mig. Jag fiskar i nuläget bara i småsjöar med småbåtar typ HR 390 och med elmotorn som enda motor. Har i nuläget en Endura 30 som fungerat klanderfritt i snart fyra år men visst kan den kännas lite för liten ibland när det blåser en del.

En Traxxis 45 kostar i nuläget runt 4950kr om man köper i Sverige och en vanlig Endura 45 3395kr. ~1500 prisskillnad och rent spontant känner jag ju att det är bäst att satsa på just Traxxis. Den enda negativa saken jag kan tänka på med Traxxis förutom att den är lite dyrare är att eftersom den är mer avancerad än en Endura så är det väl mer som kan gå sönder haha.

Men vad tycker folket här? Är det Traxxis som gäller?
    Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Ursprungligen postat av TriNitro Visa inlägg
    Har kollat runt på forumet och läst lite om denna motor men jag hittar inte så många inlägg från folk som faktiskt äger en. Så jag tycker det vore intressant att höra lite omdömen från er.

Jag lutar för tillfället åt en Traxxis 45 med Maximizer. Mest för att få lite längre batteritid men att den är steglös är ju såklart trevligt. Inser ju givetvis att fem gånger längre driftstid tack vara maximizer är en utopi men om det så "bara" är två gånger så lång driftstid (inte fullgas såklart) så är det ju helt klart värt det för mig. Jag fiskar i nuläget bara i småsjöar med småbåtar typ HR 390 och med elmotorn som enda motor. Har i nuläget en Endura 30 som fungerat klanderfritt i snart fyra år men visst kan den kännas lite för liten ibland när det blåser en del.

En Traxxis 45 kostar i nuläget runt 4950kr om man köper i Sverige och en vanlig Endura 45 3395kr. ~1500 prisskillnad och rent spontant känner jag ju att det är bäst att satsa på just Traxxis. Den enda negativa saken jag kan tänka på med Traxxis förutom att den är lite dyrare är att eftersom den är mer avancerad än en Endura så är det väl mer som kan gå sönder haha.

Men vad tycker folket här? Är det Traxxis som gäller?
    Har haft en sådan ett tag.
    Enda negativa så här långt är att den stör ekolodet en hel del om man kör på samma batterier.
    Jag tycker, alltså finns jag.
    Jag fiskar, alltså lever jag.

Kommentera

Jag har haft Endura 30 och 40 och har nu en traxxis 55.. Skulle aldrig byta tillbaka till fasta lägen igen. Steglöst e fan bra. Min endura 40 kunde jag dra ur 2 75ah batterier på en tur. Nu klarar jag den på ett av de 2 batterierna. Så jag märker skillnad i strömförbrukning på dessa två motorer. Jag skulle tro att du blir nöjd om du köper en traxxis.
      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av KalleTking Visa inlägg
        Jag har haft Endura 30 och 40 och har nu en traxxis 55.. Skulle aldrig byta tillbaka till fasta lägen igen. Steglöst e fan bra. Min endura 40 kunde jag dra ur 2 75ah batterier på en tur. Nu klarar jag den på ett av de 2 batterierna. Så jag märker skillnad i strömförbrukning på dessa två motorer. Jag skulle tro att du blir nöjd om du köper en traxxis.
        Bara att köpa.Jag Har haft en vanlig enduro och en traxxis 45 och jag skulle aldrig gå tillbaka till den simpla.

Kommentera

Låter bra, tackar för snabba svar grabbar! Blir till att investera i en Traxxis då
          Åsikten: Jag kör ekolodet på separat batteri så det är inget problem som tur är.
          Senast ändrad av TriNitro; 2012-04-26, 19:11.
          Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
          14 svar
          1 874 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Karlmagnus  
          Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58