Elmotor paket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elmotor paket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elmotor paket

Hej!

Har letat runt efter företag eller privatpersoner via blocket i hopp om att finna någon som säljer elmotorer i paketform. Dvs. med tillhörande batteri + laddare osv. Givetvis till ett rimligt pris.

Så jag skulle uppskatta om någon kunde leda mig i rätt riktning när det gäller att hitta sådana paket

Själva motorn behöver inte vara av större styrka än 30-35 lbs då jag endast tänkt använda den till att förflytta mig mellan platser på sjön där jag jerkfiskar. För trolling har vi redan en bensinmotor. Märken jag är intresserad av är helst Minn Kota eller Watersnake.

Eller är det orimligt att köpa ett helt "paket", är det prisvärdare att köpa allting separat? T.ex. ett fritidsbatteri från Biltema har man ju hört ska duga.

Vänligen
    Demps

mitt tips: leta reda på billigaste minn kota återförsäljaren och köp motor där., tänk på att frakten kan vara ganska dyr hos vissa webshopar. kanske billigast att köpa hos lokala handlaren,
    köp en c-tek smart laddare minst 5 ah helst 7ah. har själv 5an och det tar en stund att ladda batteriet, men fungerar klockrent.
    jag köpte min ny i kartong på tradera. brukar finnas en del som säljer dom där.
    ska själv köpa mig ett tudor natrica freeline 80ah till min minn kota 30 lbs. sägs vara det absolut bästa batteriet till elmotor. relativt billigt med

har inte sett någon sälja ett helt paket. tror personligen att det handlar om dels dyrt man framförallt svårt att skicka ett batteri på ett säkert sett med posten.

en sån har jag: http://www.tradera.com/ctek-batteril...1915_153873671 men skulle jag handlat igen nu när jag vet bättre hade jag köpt 7ah istället. men det är en bra laddare
    Senast ändrad av Krokodiljägaren; 2012-04-16, 18:15.

Kommentera

hoppas du har en liten båt ,kort mellan jerkplatserna och gott om tid om du skall ha motorn endast till det för fort kommer det inte att gå med en 30-35:a...

Krokodiljägaren
      Att tudor Nautica sägs vara ett av de absolut bästa batterierna till en elmotor är väl en sanning med ganska
      stor modifikation...det finns betydligt bättre batterier,dock kanske inte för under tusenlappen som Nautican kostar...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        hoppas du har en liten båt ,kort mellan jerkplatserna och gott om tid om du skall ha motorn endast till det för fort kommer det inte att gå med en 30-35:a...

Krokodiljägaren
        Att tudor Nautica sägs vara ett av de absolut bästa batterierna till en elmotor är väl en sanning med ganska
        stor modifikation...det finns betydligt bättre batterier,dock kanske inte för under tusenlappen som Nautican kostar...
        mer än 3-4 knop ska man inte räkna med. och då får man ha medvind och hemlängtan.
        angående storleken på motorn ( jag har en enduru 30lbs) där lärde jag mig med, att hade jag vetat vad jag vet idag hade jag köpt en större. lyckligt viss använder jag mest en linders alu. men en tung plastbåt och en 30 lbs blir nog inte som du tänkt dig

angående batteriet uttryckte jag mig lite klumpigt. jag menar att batteriet är ett av dom absolut bästa, i förhållande till vad som är rimligt att lägga på ett batteri till en lite fiskemotor.
        givetviss är gel och agm bättre batteri men smakar det så kostar det.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
        14 svar
        1 875 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Karlmagnus  
        Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58