Har en Yamaha 3-cyl 2takt 30hp -98 som jag har en fundering över.
Har haft den ett halvår nu och detta händer nästan varje pass jag är ute.
När man har kört och stannat och stängt av motorn och står stilla kan det helt plötsligt bli "bensin-ringar" på vattnet, ni vet i alla regnbågens färger. Luktar också bensin. Känns som det "läcker" ganska mycket, inget vidare för miljön kanske......
Svårt att se exakt var det kommer från, men även under motorlocket finns "bensin-rester" på botten av "huset".
Såg även ut som det runnit från ena tändstiftet.
Ibland när man är ute är den även lite svårstartad (även om man kört hela dagen), kirrar igång, startar 1 sek, sen stannar den igen med ett litet "poff".
Detta kommer helt random, spelar ingen roll om man kört kort eller längre sträcka, långsamt eller mer lite mer gas.
Svårt att förklara men hoppas någon kunnig förstår.
Har bild på det men sitter på jobb nu......
Vad kan vara fel?
Kan det vara att den får för mycket bensin?
Något som är sönder eller bör bytas?
Har haft den ett halvår nu och detta händer nästan varje pass jag är ute.
När man har kört och stannat och stängt av motorn och står stilla kan det helt plötsligt bli "bensin-ringar" på vattnet, ni vet i alla regnbågens färger. Luktar också bensin. Känns som det "läcker" ganska mycket, inget vidare för miljön kanske......
Svårt att se exakt var det kommer från, men även under motorlocket finns "bensin-rester" på botten av "huset".
Såg även ut som det runnit från ena tändstiftet.
Ibland när man är ute är den även lite svårstartad (även om man kört hela dagen), kirrar igång, startar 1 sek, sen stannar den igen med ett litet "poff".
Detta kommer helt random, spelar ingen roll om man kört kort eller längre sträcka, långsamt eller mer lite mer gas.
Svårt att förklara men hoppas någon kunnig förstår.
Har bild på det men sitter på jobb nu......
Vad kan vara fel?
Kan det vara att den får för mycket bensin?
Något som är sönder eller bör bytas?
Kommentera