Ja, det är elstart. Det finns en chans att startmotorn försökte, men inte mer än i en sekund. Vid andra försöket hördes ett klick, sen satte den igång med att ryka.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rykande Selva 2-takt. Hjälp sökes, vad är det på bilden?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av vaelitalo Visa inläggJa, det är elstart. Det finns en chans att startmotorn försökte, men inte mer än i en sekund. Vid andra försöket hördes ett klick, sen satte den igång med att ryka.
För om jag tolkar dig rätt så gick inte motorn runt, alltså inget snurr på startmotorn ?Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Jester Burk II: det var inte startmotorn som rök, utan något som satt på en bit ifrån startmotorn på samma sida.
Det gick en plus- och en minussladd till den här boxen, samt två sladdar som gick mot startmotorn (om dom verkligen gick till startmotorn eller inte vet jag tyvärr ej).
Min far kikade lite snabbt och han trodde att det hade med tändningen att göra. Kan det inte vara CDI-boxen då?
Jag tittade lite på sprängskisserna över motorn, och det enda jag hittar som liknar den boxen är en "stabiliser"?
Kommentera
-
Jimmi läs vad Jester säger. tändn. o startsystem har olika elsystem. Vi försöker utröna om startmotorn går runt eller inte. Har startmotorn lagt av att snurra vid start så är det antagligen INTE CDI-boxen.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggFörresten "stabiliser" låter lite som spänningsstabilisator i mina öron. Det kan ju vara så att startmotorn och laddningen hör ihop, typ strömmen går via stabilisatorn till startmotorn.
Stabilizer i mina öron är spänningsregulator (likriktare)Senast ändrad av Exxet; 2012-03-18, 13:58.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 857 visningar
0 gillar
|