I-landsproblem! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I-landsproblem!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• I-landsproblem!

Jag har för ovanlighetens skull fått svårt att bestämma mig. En högst ovan känsla som jag inte alls trivs med. Jag håller på med en större renovering och fiskeanpassning av en båt jag råkade köpa i somras. Sagda båt måste givetvis utrustas med det allra nödvändigaste i form av elektronik och fisketillbehör (bara sånt man inte kan klara sig utan så klart). Därför ska det inhandlas ekolod/GPS. Den kommer användas till insjöfiske efter gös, gädda och abborre. Både vertikalfiske och mer traditionellt jiggfiske. Jag kommer köra den parallellt med en tablet PC med dr depth.
    Jag har fastnat för två modeller men kan inte bestämma mig. Dels en Humminbird 997cx SI Combo eller en Lowrance HDS7 med LSS 1. Vad fan ska jag välja???

Humminbird - Stor skärm och lite billigare. Bara en enhet. Gammal modell, men uppgraderingsbar.
    Lowrance - Lite mindre, lite dyrare men senaste modellen. Verkar vara många fler som kör med Lowrance, varför? Verkar lite mekkigt att LSS 1 är en separat enhet.

Någon som har några inputs som kan få vågskålen att tippa över åt ena hållet?
    "Trying is the first step towards failure"
    -Homer Simpson-

Jag har fiskat med både Lowrance och Hummingbird med sidescan. En HDS-8 och en Hummingbird 998. HDS-8-an verkade enklare att navigera på än 998an men eftersom det bara varit en gång med varje maskin så måste man nog lära sig bättre. Däremot så kanske chansen finns att den nuvarande HDS versionen kan bli billigare eftersom en ny variant kommer till nästa år som är snabbare än den nuvarande. Finns ingen info om den hos Sportmanship än vad jag sett. Den släpps i USAHär är länken till USA-sidan
    Lowrance is a leading manufacturer of innovative marine electronics including Fishfinders, Chartplotters, Radar and Sonar. Find more fish easily.

Kommentera

Jag sitter lite i samma sits och har hittat samma kandidater, det enda jag hittat som eventuellt överväger för lowrance är möjligheten att integrera radar. Tyvärr löste det inte ilandsproblemet eftersom jag inte löst hur jag får plats med radarantennen. Så jag velar fortfarande...
      Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 705 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri