Jag har för ovanlighetens skull fått svårt att bestämma mig. En högst ovan känsla som jag inte alls trivs med. Jag håller på med en större renovering och fiskeanpassning av en båt jag råkade köpa i somras. Sagda båt måste givetvis utrustas med det allra nödvändigaste i form av elektronik och fisketillbehör (bara sånt man inte kan klara sig utan så klart). Därför ska det inhandlas ekolod/GPS. Den kommer användas till insjöfiske efter gös, gädda och abborre. Både vertikalfiske och mer traditionellt jiggfiske. Jag kommer köra den parallellt med en tablet PC med dr depth.
Jag har fastnat för två modeller men kan inte bestämma mig. Dels en Humminbird 997cx SI Combo eller en Lowrance HDS7 med LSS 1. Vad fan ska jag välja???
Humminbird - Stor skärm och lite billigare. Bara en enhet. Gammal modell, men uppgraderingsbar.
Lowrance - Lite mindre, lite dyrare men senaste modellen. Verkar vara många fler som kör med Lowrance, varför? Verkar lite mekkigt att LSS 1 är en separat enhet.
Någon som har några inputs som kan få vågskålen att tippa över åt ena hållet?
Jag har fastnat för två modeller men kan inte bestämma mig. Dels en Humminbird 997cx SI Combo eller en Lowrance HDS7 med LSS 1. Vad fan ska jag välja???
Humminbird - Stor skärm och lite billigare. Bara en enhet. Gammal modell, men uppgraderingsbar.
Lowrance - Lite mindre, lite dyrare men senaste modellen. Verkar vara många fler som kör med Lowrance, varför? Verkar lite mekkigt att LSS 1 är en separat enhet.
Någon som har några inputs som kan få vågskålen att tippa över åt ena hållet?
Kommentera