Finns det intresse för en vattentät å stötsäker mobil med GPS? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns det intresse för en vattentät å stötsäker mobil med GPS?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
    På vilket sätt hjälper en GPS dig om du är skadad? Lik förbannat bara du som vet vart du är och det spelar ju ingen roll om du inte kan kommunicera din position till någon som kan hjälpa dig.
    Inte alls, du är spårbar med en GPS, likväl som en mobil, men GPS är så gott som 100%-igt globalt täckande, vilket inte mobilnätet är..
    Men nu har jag inte pekat ut exakt vilken apparat som har de mest lämpliga funktionerna, så det återstår att leta upp den.., såg förresten att det finns de med inbyggda nödsändare
    vilket är ännu bättre då du blir spårbar med en tracker från marken.., å slipper gå via de med behörighet att spåra dig direkt med hjälp av satelliterna..

Kommentera

Den kanske säkert attrahera köpare. Själv skulle jag dock inte vara intresserad då jag valde att köpa en ericsson hajtandstelefon för 200:- på tradera istället. Denna i komplement med en handhållen gps (med utbytbara batterier) så tycker jag det har ett bättre totalvärde och för ungefär samma pengar dvs 1500:-

Kommentera

Lustigt. Jobbar själv i skogen. Har aldrig varit utan täckning mer än enstaka gånger. SOS går alltid att nå.
        Personsökaren är ju inte död! Använder den varje dag som deltidsbrandman.

/// Mikko

Kommentera

Ursprungligen postat av Mickmek Visa inlägg
          Inte alls, du är spårbar med en GPS, likväl som en mobil, men GPS är så gott som 100%-igt globalt täckande, vilket inte mobilnätet är..
          Men nu har jag inte pekat ut exakt vilken apparat som har de mest lämpliga funktionerna, så det återstår att leta upp den.., såg förresten att det finns de med inbyggda nödsändare
          vilket är ännu bättre då du blir spårbar med en tracker från marken.., å slipper gå via de med behörighet att spåra dig direkt med hjälp av satelliterna..
          Ledsen att behöva påtala en sådan självklarhet då Du påstår att du är utbildad i området men ändå inte ens kan grunderna!!

De GPS.er som säljs för oss konsumeter har enbart en mottagare och ingen sändare och kan inte skicka några signaler eller spåras, då krävs en tracker funktion och det finns bara på vissa och väldigt få modeller och de kostar mycket mera och kräver vad jag minns tillstånd och registrering hos PTS.
          Så med en vanlig handhållen GPS i en mobil eller utan mobil så kan ingen finna Dig med hjälp av den det är sändaren i själva mobilen antingen det är NMT/GSM eller 3g som spåras med hjälp av masterna de komunicerar med som jag skrev i ett tidigare inlägg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Ledsen att behöva påtala en sådan självklarhet då Du påstår att du är utbildad i området men ändå inte ens kan grunderna!!

De GPS.er som säljs för oss konsumeter har enbart en mottagare och ingen sändare och kan inte skicka några signaler eller spåras, då krävs en tracker funktion och det finns bara på vissa och väldigt få modeller och de kostar mycket mera och kräver vad jag minns tillstånd och registrering hos PTS.
            Så med en vanlig handhållen GPS i en mobil eller utan mobil så kan ingen finna Dig med hjälp av den det är sändaren i själva mobilen antingen det är NMT/GSM eller 3g som spåras med hjälp av masterna de komunicerar med som jag skrev i ett tidigare inlägg.
            Ingen sändare!? Å hur tror du att en GPS systemet sköter kontakten med satelliterna då?

Nu orkar jag inte skriva mer i den här tråden, den har totalt spårat ur, men om någon riktig jägare eller fiskare har önskemål på en enkel mobil för jakt å fiske, eller mer avancerade turer i naturen, alltså de utanför mobilnätet, så är vi öppna för förslag på produkt.., det går bra att maila, ringa eller skicka PM..

Kommentera

Ursprungligen postat av Mickmek Visa inlägg
              Ingen sändare!? Å hur tror du att en GPS systemet sköter kontakten med satelliterna då?

Nu orkar jag inte skriva mer i den här tråden, den har totalt spårat ur, men om någon riktig jägare eller fiskare har önskemål på en enkel mobil för jakt å fiske, eller mer avancerade turer i naturen, alltså de utanför mobilnätet, så är vi öppna för förslag på produkt.., det går bra att maila, ringa eller skicka PM..
              På samma sätt som en vanlig radiomottagare tar emot signaler från externa sändare som gör att Du kan lyssna på nyheterna eller vädret men inte kan man spåra alla radiomottagare i världen för det!!

Så i GPS systemet sitter sändarna alltså uppe i sateliterna och handenheten som Du har bara lyssnar på signalerna och räknar ut var Du är med vanlig traditionell krysspejling, men med fler variabler än vi använder för manuell navigering.

Men nu ids jag inte utbilda Dig mera i detta ämne för Du förtjänar inte den hjälpen och tar som skrivits ovan inte åt Dig av den feedback Du efterfrågar vilket är dåligt.

Måtte ingen medlem på detta forum göra några mobilaffärer med Dig för detta luktar bluff lång väg!
              Senast ändrad av Rospigg; 2011-12-04, 21:57.

Kommentera

Ytterligare några tips till Mickmek:
                • Fråga inte vad folk tycker om du inte kan acceptera att folk inte har samma uppfattning som dig
                • Sälj inte produkter som du inte förstår dig på. För bevisligen har du ingen anin om hur en konsument GPS fungerar
                • Argumentera ALDRIG mot folk när de bevisligen sitter på mer kompetens inom området
                • Ägna dig åt det du har din butik och få fart på den innan storhetsvansinnet får dig att investera i en djävla massa produkter som är osäljbara

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                1 020 svar
                127 705 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Team Colibri  
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17