Finns det intresse för en vattentät å stötsäker mobil med GPS? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns det intresse för en vattentät å stötsäker mobil med GPS?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Finns det intresse för en vattentät å stötsäker mobil med GPS?

Om det finns intresse kan jag försöka ta hem en vattentät å stötsäker mobil med GPS.., lägger upp en del info om den..

Video: http://www.youtube.com/watch?v=_nb2iJhNFF8

The ZTC007 is a military and police officers for the PLA tailor-made mobile phones, is currently the only one after raining, vibration, sand, dust, vehicle rolled and extreme environmental test of mobile phones, even in the water, desert, mountains or the jungle is still filling the dark color, is a multi-purpose four-letter anti-dual-use phones, especially for outdoor sports and military or the work of the long-term "restless elements" in the environment is relatively harsh conditions use. Rugged machine design and generous lines, smooth edges and corners of the over-smooth, body colors were green, sky blue, orange and full of masculine energy, giving a wild and full of "tough guy" feel; in terms of scalability and application tools are doing performance due to the phone, an increase of torch and the flashlight, the laser beam positioning are soldiers for help is a good helper rarely, and its wild appearance and dynamic design, completely in line with Chinese soldiers and outdoor work, movement populations.

Water, drop, shock, dust, super standby, mobile phone 007 Field Army, test pressure, flashlight, outdoor life, with a laser for help function. Military style, military quality, four against three test military phone.

Published Time 2011.02.26
    Products: straight shape
    Users: For personalized mobile crowd
    Size: 113 * 57 * 12.5MM
    Weight: 125G
    Package weight: 0.65kg
    Color: many
    Frequency: 850/900/1800/1900MHz
    Network: GSM standard
    Talk time: 240-380 minutes
    Standby time 220-360 hours
    warranty: Six Months

Optional languages: English, French, Spain, Portugal, Indonesia, Turkey, Russian, Arabic, Persian, etc

Screen Material / Type: color screen
    Number: 26 million color screen color
    Resolution: 240 × 320px
    Screen Size: 2.0 inch screen
    Telephone directories: 300 groups of phone book, support for caller groups
    SMS / MMS 100 SMS storage capacity
    Switch machine: can be set up
    3 groups alarm clock alarm clock
    Built-in games 3 common games
    Mp3 music player and background play, support equalizer,
    ******** formats mp3, midi
    Speaker: dual speakers
    Function: caller calls attribution
    Memory: 2G TF card expansion card support
    Data Transfer U disc / data cable direct read
    Picture format: jpg, gif
    Other functions: MP3, Handsfree, SMS group sending, Voice recorder, WAP function, GPRS download, memory expansion, calls firewall, dictionary, calls show, calendar, alarm clock, calculator, world time, memo

Package Includes:

2 X battery

1 X USB charger

1 X USB cable

1 X earphone

1 X user manual
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Mickmek; 2011-12-04, 12:22.

Tveksamt om det är någon vidare mening för er att plocka hem en sådan mobil. Finns ju idag mobiler som är både vattentäta och stötsäkra från stora tillverkare som SonyEricsson och Samsung. Tror därför det är svårt att få någon vidare volym i en sådan artikel.

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
      Tveksamt om det är någon vidare mening för er att plocka hem en sådan mobil. Finns ju idag mobiler som är både vattentäta och stötsäkra från stora tillverkare som SonyEricsson och Samsung. Tror därför det är svårt att få någon vidare volym i en sådan artikel.
      Volymer är inget jag behöver, jag har så bra kontakter att jag kan köpa in små volymer å få ekonomi det.., å innehållet/elektroniken är med största sannolikhet samma som i de stora märkena.., men jag behöver mer tid för att få det bekräftat..

Jag köper aldrig in "stora märken", dom köper jag omärkta direkt från fabrik å slipper dom enorma påslag ett känt märke alltid innebär..
      Senast ändrad av Mickmek; 2011-12-04, 12:21.

Kommentera

Den är väldigt lik Sonim XP3 om det nu inte är de som bytt namn eller en kopia på den men dessa säljs ju redan av alla stora ÅF, dyra ja men för de som vill och behöver och klarar sig utan 3G surf och en bra kamera så är den ju bra.

Tyvärr saknar även denna några viktiga saker som bra kamera, 3G/4G surf denna har WAP och en skärm stor nog att kunna navigera efter det som visas på den, denna har ju 2 tums skärm och det är inte mycket att komma med!

Ledsen att vara så negativ till Ert initiativ men tror inte det komemr att bli några volymer på denna, många liksom jag väntar nog på den första helt vattentäta och stöttåliga smartphonen som IOS/Android då kan det bli intressant.

Kommentera

Vad som personligen skulle vara en "deal breaker" när det gäller dessa så är det bland annat:
          Inget 3G utan bara GSM.
          Okänt operativsystem vilket gör att man troligen inte kan ladda hem olika typer av GPS program beroende på önskemål.
          Grymt taskig garanti om ni inte kommer erbjuda något annat själv.

Finns säkert en del annat oxå men orkar inte lusläsa specen.
          Är inte mening att vara negativ till er ide utan vill bara delge lite feedback på hur jag som "tekniknörd" ser på produkten som sådan.

Kommentera

Tror det blir svårt att få in den på dagens marknad. Känns som de flesta har gått över till smartphones och det är nog en tidfråga innan liknande modeller finns som smartphones.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundbergs Visa inlägg
              Tror det blir svårt att få in den på dagens marknad. Känns som de flesta har gått över till smartphones och det är nog en tidfråga innan liknande modeller finns som smartphones.
              Finns redan. SonyEricsson Xperia Active och Samsung Xcover bland annat och båda två är ip67 klassade.

Kommentera

Men snälla, ska ni inte fiska eller jaga ute i skogen eller på vattnet?
                Sonim är ju bara ett av många namn den har, så det är säkert samma innehåll, men Sonim kostar ju minst det dubbla..
                Garantier är dom vanliga svenska såklart, det kan även finnas andra sakfel i specen ovan.., har inte själv hunnit kolla nåt.., ville bara veta om det fanns intresse för en vattentät telefon med GPS..
                Men jag tänker inte leta efter nån fånig leksak med en massa onödigt skit instoppat i, då ber jag att få hänvisa till leksaksavdelningen för stora barn :-)
                Nä den ska bara innehålla det nödvändigaste som bra telefon å GPS...

Kommentera

Själv skulle jag vara helt nöjd om någon tillverkade en mobil som fungerade, för den är ännu inte tillverkad.., de flesta slutar fungera utanför 50 km-skyltningen.., några tillåter lite strövande på sidan om vägen, men ingen fungerar i "skogen", då blir man hänvisad till andra hjälpmedel som t.ex GPS om man vill ha en "backup" i nödsituationer..

Kommentera

Nackdelen med en smartfone med pekskärm, är att dom tyvärr inte fungerar något vidare när man är blöt och kall om fingrarna. Vilket ju blir fallet om man ramlar i sjön. så egentligen skulle det vara bra att ha med sig en vattenskyddad vanlig telefon.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 709 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17