Elpanel & 12V - Guide någon? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elpanel & 12V - Guide någon?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elpanel & 12V - Guide någon?

Jo, som rubriken lyder så planerar jag nu att sätta in en elpanel i min Crescent 434. För att underlätta allt vad som har med el att göra. Den ska såklart sitta på styrpulpeten men då jag är relativt nollad gällande el så undrar jag om någon kanske har en guide för hur man gör den eller kanske kan tänka sig att göra en utförlig guide?

Tror inte bara jag skulle uppskatta det utan det är nog många som skulle slänga upp en elpanel i sina båtar om det bara fanns något att utgå ifrån. Bästa vore såklart en guide med text och bilder eller liknande.

Det jag ska ha kopplat till min elpanel i dagsläget är Ekolod/GPS, länspump & 12V-uttag. Elmotorn får gå på egna systemet.

Vore GRYMT tacksam om någon hade någon form av guide på det som sagt eller kanske kan tänka sig att göra en. Inköpsställen, ritning osv.

Tack på förhand!
    www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Hej Kim !

Lite oklart vad det är du ska ha, är ingen expert. Men är det en kopplingsplint du behöver ? som du tar all el ifrån via säkring till förbrukaren, kanske via av/på knapp. Det finns ju vissa paneler med allt i ett men dom är dyra om dom är bra.

gå till skyllermarks och kolla lite, läs allt under tips och råd så kanske det klarnar lite, eller ny frågor dyker upp. Gör rätt och ordentligt från början, allt blir så mycket enklare, fuskade själv i måmga år och hade bara elände.

Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
    1 020 svar
    127 775 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Team Colibri  
    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17