Navionics till Iphone! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Navionics till Iphone!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Navionics till Iphone!

Tjena..
    Jag tog hem navionics europe appen till min Iphone, men jag får den inte till att funka..
    De jag kan göra är att titta på sjökortet och inget mer. Ingen navigering, ingenting.. Finns de någon här som kan hjälpa mig att komma igång med appen.

har du tagit europaversionen kostade mig 95.- så skall det mesta fungera jag kan lägga rutter ändra måttenheter se kartan i olika lager typ karta satelit. man behöver inte ställa in något speciellt fungerade direkt efter nedladdning.
    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

lät som en nice app ändå? Är det bara kusten som är med eller är det typ alla sjöar också? Kolla på din app, om du har möjlighet, på om några sjöar kring Bollnäs finns med. Skicka ett PM när du har gjort det med ett besked om du ser någonting!

Tack på förhand!
      sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Det du kan göra är att kolla i inställningarna på din iphone och kontrollera så att platsinställningarna är på slagen.
        har du kollat så att du har ios 4 på den? Ifall du har en lite äldre Iphone 3g så kan den vara kvar på ios 3, och då är det bara att koppla in den i itunes och uppdatera den.
        Men om du har tex jailbreakat din telefon och hålla på att byta modemfirmware och sånt så kan Gps i iphone slås ut helt.
        Annars kan du helt enkelt ta bort och installera om appen, bara att ladda hem från där du laddar ner apar ifrån, App store kommer ju ihåg ditt köp, så du kan ladda ner utan att betala för den igen.

Sen för att svara på frågan om bollnäs, så är svaret nej! Men det man kan göra är att använda Googles sattelitbild som karta, då ser du sjön i appen fast utan information, men du har fortfarande förmåga att skapa waypoints och sånt.
        En smart finess är ju att man kan ta fotografi direkt i appen, och så sparar navionics automatiskt på kartan

Kommentera

Ja har en handGPS samt ett nytt ekolod med plotter i. Så GPS har ja, det är just dedär med sjöbotten som jag vill se. Men tack så jättemycket jerkjonas!
          sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
          1 020 svar
          127 705 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Team Colibri