Är ni nöjda med er i-pilot? Det är inte jag. Den ligger ganska långt från reklamen enligt min erfarenhet. Den avancerade navigeringen med konstant fart- och kurshållning är allt annat än stabil. Det svänger hit och dit och farten går upp och ned. Den 'genomsnittliga' kursen kan efter ett tag ligga så mycket som 45 grader från den förinställda, trots full signalstyrka. Den kan till och med få för sig att backa! Man kan ju tänka sig hur det gått om man haft ett antal trollingspön ute vid tillfället. Den är lika dålig på att hålla ett programmerat spår. Svänger hit och dit. Vill man åka efter en brant så är man helt plötsligt ute på 20 meter och i nästa stund uppe på grynnan. Den digitala ankringen håller alldeles för stor radie, tycker jag. 7-8 meter. När den kommit till ytterkanten blir det full fart in mot mitten och linan till vertikalspöt ligger horisontellt i vattnet. Inte så lustigt...
Motorn, powerdrive, har eget batteri. Övrig elektronik, ekolod och GPS, går på motorbatteriet. Har reklamerat en gång men den nya fungerar lika dåligt. Någon som har något tips?
Motorn, powerdrive, har eget batteri. Övrig elektronik, ekolod och GPS, går på motorbatteriet. Har reklamerat en gång men den nya fungerar lika dåligt. Någon som har något tips?
Kommentera