Ekolod Garmin Echo 300C???? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod Garmin Echo 300C????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod Garmin Echo 300C????

Har precis börjat vertikaljigga efter gös och känner att jag behöver investera i ett nytt bättre ekolod, någon som vet något hur Garmins Echo 300C är till detta. Jag har haft Garmins ekolod innan och varit nöjd, framförallt är dom väldigt användar-vänliga.

Jag tittade på det men valde Lowrance Mark 5x, främst för att den har ett realtidsfönster (Amplitude scope) som gör att du ser jiggens position direkt. Kan säga att jag inte vill vara utan denna funktion, och vad jag vet så har inte Garmin denna funktion. Den enda fördelen med Garmin 300 är att det är färg.
    www.hellfish.se

Kommentera

bara jag som la märke till 30 kg död hund på captain_lovestars rekord? :O

Kommentera

har själv ett garmin fishfinder 400c där vi har realtidsfönster, dock enbart när man använder helskärm. kostar 1990:- på olssons, ett väldigt prisvärt lod enligt mig

Kommentera

Beställde ett 300C igår morse, tog hem manualen och det ser ut som den har den funktionen med realtidsfönster (vet dock ej om det funkar likadant som på Lowrance-lodet), får väl återkomma med lite recension när jag testat det. Tack så mycket för svaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av imojoj Visa inlägg
            Beställde ett 300C igår morse, tog hem manualen och det ser ut som den har den funktionen med realtidsfönster (vet dock ej om det funkar likadant som på Lowrance-lodet), får väl återkomma med lite recension när jag testat det. Tack så mycket för svaren.
            Nå hur funkade realtidsfönstret ?

Kommentera

300 c funkar utmärkt till vertikalfiske och har realtidsfönster! Jag tyckte dock att det var för liten skärm på den.

Kommentera

Ursprungligen postat av BigWalley Visa inlägg
                300 c funkar utmärkt till vertikalfiske och har realtidsfönster! Jag tyckte dock att det var för liten skärm på den.
                OK. Tack för info.

Jag funderar nämligen på att köpa mig ett sånt. Jag skall bygga in den i någon låda för portabilitet då jag tar med lodet mellan båtar. Har idag ett gammalt eagle monochrome som jag tycker upplösningen är för dålig på (samt att den inte orkar med djup över 10 m då ser man bara djupet och inte några detaljer på botten.

Hade tänkt behålla lådan (batteripacket) som eagle'n sitter på och byta ut själva lodet. Hoppas på att få behålla portabiliteten med med ett betydligt bättre lod. Märkte på kusten när jag kör med mitt gamla lod att den inte klarer så "små" djup som 30-40m ens.

Blir nog att beställa ett. Har sett att man kan få det för 1995:- just nu lite bortigenom. Skärmen blir ju en kompromiss men ska det vara portabelt så ska det. Skulle väl kanske funka med ett 400c också och då är ju skärmen snäppet större.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                1 020 svar
                127 705 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Team Colibri  
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17