Handhållen Gps eller iPhone? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handhållen Gps eller iPhone?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Right here gps, finns gratis på market och är bättre om man ska markera hotspots!

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      det blev till sist en sony ericsson xpieria active. någon som har koll på appar? jag söker en app där jag skriver in longtud och latityd också vissar mobilen var jag ska
      Grattis till ett bra val. Fanskapet är i det närmaste oförstörbar. Gällande appar så funkar Google Maps utmärkt till det du frågar om. Sedan så kan du tanka hem olika appar och prova dig fram tills du hittar någon som passar och har lite fler funktioner.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmy.H Visa inlägg
        Du går in på maps som ligger förinstallerat i telefonen. Använd sök funktionen och så skriver du in din longitude latitude adress. Sen ska den visas på kartan som använder sig av google maps.
        jag testade den precis på en grynna jag känner till men när jag slog in longitude och latitude så satte den flaggan på närmast adress på land. (hämtade kordinaterna från eniro.sé) och det kommer ju inte funka så bra.. däremot såg jag att dom har riktiga sjökort att köpa.. gick dock på runt 470 kr. men det är kanske värt de

Kommentera

jag testade den precis på en grynna jag känner till men när jag slog in longitude och latitude så satte den flaggan på närmast adress på land. (hämtade kordinaterna från eniro.sé) och det kommer ju inte funka så bra.. däremot såg jag att dom har riktiga sjökort att köpa.. gick dock på runt 470 kr. men det är kanske värt de
          Vill du ha bra sjökort är det Navionic du skall ha. Vet att dom hade en drive för ett tag sedan till schysst pris men vet inte om dom fortfarande har kvar den kampanjen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
            Vill du ha bra sjökort är det Navionic du skall ha. Vet att dom hade en drive för ett tag sedan till schysst pris men vet inte om dom fortfarande har kvar den kampanjen.
            dom har en navionic europe för 177.75 kr. är dom riktigt bra? det kostar ju trottsallt bara som en buster jerk. men man vill ju ändå att det ska funka.
            har du testat den? är det ett riktigt sjökort man köper då?

Kommentera

dom har en navionic europe för 177.75 kr. är dom riktigt bra? det kostar ju trottsallt bara som en buster jerk. men man vill ju ändå att det ska funka.
              har du testat den? är det ett riktigt sjökort man köper då?
              Kolla deras hemsida www.navionics.com så kan du nog se några exempel på hur det ser ut. Kolla dina PM efter halvtid på handbollen oxå.

Kommentera

Jag kör med MotionX-GPS till iPhone. Tycker det funkar riktigt bra. Finns som en något slimmad gratisversion, och som billig fullversion, fullsmäckad med funktioner, och möjligheter att lagra massor av waypoints. Jag har även Navionics (till iPhone) vilket också verkar funka bra, men jag kör mest med MotionX.
                Har ju även en plotter i min Elite 5, fast den tycker jag fungerar sämre än appen till iPhone. Uppdaterar segare tycker jag, kanske för att jag oftast åker ganska sakta (med elmotor). Alltså, om jag är på väg mot en waypoint, så kan pilen (markören) stå still, och när den väl flyttar sig på skärmen så har jag passerat waypointen.

Mvh / Mattias
                Senast ändrad av elfving73; 2012-01-24, 17:12.
                -Visa hänsyn
                -Skräpa inte ner
                -Hantera fisken varsamt
                -Respektera gällande fiskeregler
                -Ha kul!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15