Handhållen Gps eller iPhone? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handhållen Gps eller iPhone?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag köpte då idag en Garmin GPSMAP 62S.

eTrex serien hade för liten skärm, Oregon har pekskärm, Dakota har pekskärm, 70-serien kändes lite väl klumpig till formatet och den kändes även lite mer "plastig"..

Då fanns det typ bara 62 serien kvar och då jag ville ha den elektroniska kompassen och höjdmätaren då fick det bli en 62S.
    Ska testas nu till helgen då det blir ett heldags fiske på lördag!

/ Henke

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      men det låter ändå aceptabelt.
      hur fungerar den rent allmänt. är den väldigt enkel att använda? tål den kyla och så? sugen på o testa den
      Jag är nöjd med den. Har ingen aning om kyltålighet men den ser robust ut och ser ut att tåla väta väldigt bra. Den sitter ju på handleden så den håller väl värmen ganska bra.

Passar som sagt bra om man ska hitta tillbaka till de heta ställena eller logga rutter.

Nu har jag dock köpt en Lowrance HDS-5 så jag använder inte GPS:en lika mycket längre. Men ska jag ut på en kort mettur med barnen så tar jag GPS:en istället för lodet eftersom det är enklare.

Kommentera

Är grymt imponerad och överraskad över hur bra min iphone håller. Den har varit med om mycket, t.ex. fuktiga karpnätter i tält, slängd i blött gräs vid hugg och flera gånger har jag torkat bort stora droppar från den. Perfekt fiskemobil eftersom du har kartor, gps, fartmätare osv.

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inlägg
          Är grymt imponerad och överraskad över hur bra min iphone håller. Den har varit med om mycket, t.ex. fuktiga karpnätter i tält, slängd i blött gräs vid hugg och flera gånger har jag torkat bort stora droppar från den. Perfekt fiskemobil eftersom du har kartor, gps, fartmätare osv.
          men om jag inte missminner mig står i manualen att den inte skall användas i temperaturer under +5*C
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Lånar tråden lite..
            Är de någon här inne som har provat med navionis i mobilen? Har en iphone och har funderingar på att ta hem de.
            Funkar de bra? Är de något ni kan rekomendera eller de är utkastade pengar?

Kommentera

Du kan alltid ha detta som anledningen för att köpa en Iphone, dvs lura frugan på det.
              I praktiken , i stark solljus och blötta miljöer, då är en handhållen GPS oslagbart.
              Har testat att använda min surfplatta till detta, men det har inte fungerar så fullt tillfredsställande som jag hade hoppas, så min garmin colorado 300 fick uppdraget igen att hjälpa mig vidare med fisket , vandring och båtkörning.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av Darkstar Visa inlägg
                Lånar tråden lite..
                Är de någon här inne som har provat med navionis i mobilen? Har en iphone och har funderingar på att ta hem de.
                Funkar de bra? Är de något ni kan rekomendera eller de är utkastade pengar?
                Det funkar utomordentligt bra!

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Jag köpte då idag en Garmin GPSMAP 62S.

eTrex serien hade för liten skärm, Oregon har pekskärm, Dakota har pekskärm, 70-serien kändes lite väl klumpig till formatet och den kändes även lite mer "plastig"..

Då fanns det typ bara 62 serien kvar och då jag ville ha den elektroniska kompassen och höjdmätaren då fick det bli en 62S.
                  Ska testas nu till helgen då det blir ett heldags fiske på lördag!

/ Henke
                  Hur har det gått för dig med din 62S, har den de funktioner du önskade?
                  Känner du dig nöjd med kvalilet, batteritid osv osv. Skriv gärna för och nackdelar som du upplevt hittils.

Mvh
                  DK

Kommentera

det blev till sist en sony ericsson xpieria active. någon som har koll på appar? jag söker en app där jag skriver in longtud och latityd också vissar mobilen var jag ska

Kommentera

Du går in på maps som ligger förinstallerat i telefonen. Använd sök funktionen och så skriver du in din longitude latitude adress. Sen ska den visas på kartan som använder sig av google maps.

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                      det blev till sist en sony ericsson xpieria active. någon som har koll på appar? jag söker en app där jag skriver in longtud och latityd också vissar mobilen var jag ska

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 821 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10