Har nu suttit och läst inlägg i timmar på FS. Har fått svar på många av mina funderingar och även insett mycket annat. Några frågor har dock dykt upp som jag gärna vill ha svar på. Står i begrepp att köpa någon av dessa Lowrence-modeller:
Jag är alltså ute efter kombinerat ekolod och plotter. Har aldrig ägt någotdera förut. Tänkte skapa 'eget' sjökort med DrDepth som verkar vara hur häftigt program som helst.
Skall företrädesvis användas i större insjö för att se bottentyp och djup. Kommer även ge mig in i vertikal-fiskets värld som verkar vara en riktig materialsport
- Lowrence Elite-5
- Lowrence Elite-5 DSI
- Lowrence HDS-5
Jag är alltså ute efter kombinerat ekolod och plotter. Har aldrig ägt någotdera förut. Tänkte skapa 'eget' sjökort med DrDepth som verkar vara hur häftigt program som helst.
Skall företrädesvis användas i större insjö för att se bottentyp och djup. Kommer även ge mig in i vertikal-fiskets värld som verkar vara en riktig materialsport

- Har någon erfarenhet av båda och kan jämföra? Eller kan någon starkt rekommendera den ena eller andra?
- Finns 'skvallerlisten' = FasTrack på DSI-modellen?
Kommentera