Eagle Cuda 300 P problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eagle Cuda 300 P problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Eagle Cuda 300 P problem

Tja,

Har ett portabelt cuda 300 som börjat strula. Lite tråkigt då jag bara använt de
    vid ca 6 pass än så länge. Köpte från en här och garantin gick ju så klart ut
    i våras :P

Det fungerade perfekt ända tills batterierna tog slut förra veckan. Köpte mig ett nytt set
    och satt i dom fräscha till kommande pass. Då jag slår på lodet, fixar inställningarna men då
    visas antingen en vit ruta med svarta prickar, eller hel svart ruta. Testat alla inställningar, givaren
    sitter rätt men vill fortfarande inte fungera. Dessutom efter att batterierna tog slut så sattes den
    på grund inställningarna igen. Då dom nya poppades in och skulle starta den så sparas nu inte
    dom nya inställningarna utan dom går tillbaka till grund inställningarna varje gång ja stänger av de.
    Inte för att de är hela världen men de gjorde den inte innan.

Någon som har haft ett liknande problem och kan tänka sig veta vad de är? Då de får ström men
    inte vill teckna något så är de väl givaren som inte fungerar av någon anledning.. men vem vet.
    Simulator funktionen visas utan problem. Förstår inte hur en givare skulle ge upp bara så där, de är varken
    gammal eller väl använd.

Om det nu är ett givar byte som gäller, några tipps på vart jag skulle kunna hitta en ny? Kanske inte ens är
    lönt?

Riktigt tråkigt men förhoppningsvis kanske de går att fixa.

Tack på förhand,

Matte

Jag hade satsat på ett nytt lod istället.
    Men har du torrkört givaren, dvs startat enheten utan att ha givaren under vatten?
    Jag gjorde det med min förra givare och jag kan väl säga som så att den blev aldrig vad den var igen..

Kommentera

Hejsan jag hade liknande problem själv när jag gode en grundintälning från fabrik. Jag ringde säljaren www.olssonsfiske.se Jag fick ett tel nummer till vad jag tror är Eagles verkstad. Dom sa något i typ med hål nere båda uppot knapparna tills man kommer in i en annan meny och tryck sju gånger på meny ner knappen och tryck in mitten knappen tills det piper. Men jag är inte säker om det var exakt så. Jag föreslår att du ringer till olssonsfiske och försöker tareda på tel numret.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 775 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri  
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17