Goelock eller geofence....är osäker på om det finns på Elitloden men det finns på HDS loden i alla fall...sök på skiten får du se...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ekolod till Vertikal fiske?
Collapse
X
-
Det är mjukvaran i lodet som låser plottern. Inget som helst hårdvarulås på dessa maskiner troligtvis skulle det bli alldeles för dyrt. Garantin gäller inte. Men tycker det låter mycket 550$.
Martin
Ursprungligen postat av Blade67 Visa inläggFunderar på att köpa ett Elite 5 från USA (har en bekant där, som kan ta med sig det hit i april, så förhoppningsvis slipper jag både over seas-frakt, tull och moms...). Kostar $550 på gpscity.com. Någon som kan rekommendera en bra site i USA?
Jag såg att du skrev att man kunde köpa från USA om man inte skulle ha plotter. Kan man inte köpa GPS-plottern från staterna, och sedan köpa kartorna här i Sverige, eller är det olika standard på själva hårdvaran?
Finns det andra nackdelar eller risker med att köpa från USA?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Caledonia Visa inläggMen tycker det låter mycket 550$.--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!
Kommentera
-
du har elite 5 lod på ebay. Finns säljare med 99% positiva omdömen eller mer som säljer. Ett exempel ----> http://www.ebay.com/itm/NEW-LOWRANCE...item4cff370a37
Kolla med säljaren om de kan skicka paketen som gåva så du slipper tull och moms. Mitt exempel skulle kosta 450 USD med frakt inräknat men utan tull och moms. Du sparar ca 1500 :- jmf med billigaste i sverige om du har tur i tullen men kan bli betydligt mindre. Hade jag haft en polare i USA hade jag ej tvekat utan bett han köpa ett där och ta med. Tror nog han kan göra bättre än 550 USD men du kanske menar kombinationslodet med gps???
Kommentera
-
Hej
Har någon provat Lowrance Elite-5x DSI? ( DownScan Imaging)
Lowrance Elite-5x har skrivits mycket om och det värkar vara bra och prisvärt ecolod.
I Sverige är prisskillnad ca: 1000 kronor men i USA är samma pris.
http://www.basspro.com/webapp/wcs/st...ance+Elite-5x+
Dottern kommer hem snart så jag tänkte köpa där.
Kommentera
-
Satsa på Elite 5x om du skall ha det till VJ.
Martin
Ursprungligen postat av BSSWEDEN Visa inläggHej
Har någon provat Lowrance Elite-5x DSI? ( DownScan Imaging)
Lowrance Elite-5x har skrivits mycket om och det värkar vara bra och prisvärt ecolod.
I Sverige är prisskillnad ca: 1000 kronor men i USA är samma pris.
http://www.basspro.com/webapp/wcs/st...ance+Elite-5x+
Dottern kommer hem snart så jag tänkte köpa där.
Kommentera
-
Ha, beställde den 20:e och fick det i går...snabbt jobbat...blir till att montera lod i helgen då...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggGoelock eller geofence....är osäker på om det finns på Elitloden men det finns på HDS loden i alla fall...sök på skiten får du se...
Jag har dock inte definitivt kunnat bekräfta om detta även gäller Elite 5 (gps-plotter och ekolods-kombinationen). Någon som säkert kan bekräfta om geofence även gäller Elite-serien med gps? Om så är fallet får jag väl försöka hitta billigaste stället i Sverige, eller möjligen köpa från annat ställe i europa. Är det UK som gäller i så fall eller kan man hitta bättre priser i t ex tyskland?
PS. Byggarn, jag såg att du fått ditt lod, varifrån beställde du det? DS.Senast ändrad av Blade67; 2012-03-23, 17:59.Blade67
Kommentera
-
Erik, syftar du på min bild? Har mitt Elite enbart till VJ och portabelt. Men man kan ju inte köra i några racerfarter med "kryckan" i vattnet.
Martin
Ursprungligen postat av Pajkulan Visa inläggÄr inte den där "kryckan" som man har givaren på i vägen om man även trollar?
Jag vill gärna ha relingen så ren som möjligt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 793 visningar
0 gillar