En tråd om DrDepth - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En tråd om DrDepth

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Schyssta kartor. Har du själv kört något med BT versionen av DrDepth?

Är lite sugen på den också men nöjer mig med den vanliga varianten just nu. Har du fler exempel på sådan kartor som visar botten hårdhet så får du gärna skicka dom till mig (Bjorn.Kallin@eject.se) eller publicera här.

/Kallin

Kommentera

Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
      Det är bara kartan som blir svart. Ser fortfarande båtens rikning mm. Känns som om den buggar ur lite.
      Kör hds 5.
      Jag tolkade nog det fel. Jag trodde att det var Drdepth som blev svart när du loggade. Att du loggade till en dator eller något.
      Är det en karta som du har skapat i DrDepth som blir svart när du använder den i HDS:en?

Kommentera

Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
        Schyssta kartor. Har du själv kört något med BT versionen av DrDepth?

Är lite sugen på den också men nöjer mig med den vanliga varianten just nu. Har du fler exempel på sådan kartor som visar botten hårdhet så får du gärna skicka dom till mig (Bjorn.Kallin@eject.se) eller publicera här.

/Kallin
        Jag har BT+SS. Har en hel del Dr Depth djupkartor som skall färdigställas till Sportfiskekortets nya webportal som kommer i januari där man kommer kunna se all relevant information om sjöarna som ingår i Sportifiskekortet (som fiskarter, djupkartor, tillgänglighet, fiskeregler etc.). Sportfiskekortet är ett fiskekort som omfattar ett 40-tal vatten i Sthlm. Länkar upp dem då det är gjort.

Kommentera

Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
          Jag tolkade nog det fel. Jag trodde att det var Drdepth som blev svart när du loggade. Att du loggade till en dator eller något.
          Är det en karta som du har skapat i DrDepth som blir svart när du använder den i HDS:en?
          Ja på ekolodet blir kartan helt plötsligt svart. ibland i några sekunder ibland längre. Det är djupkartor som är skapade i drdepth.

Kommentera

Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
            Ja på ekolodet blir kartan helt plötsligt svart. ibland i några sekunder ibland längre. Det är djupkartor som är skapade i drdepth.
            Det låter ju mysko det har jag aldrig råkat ut för.
            Vad kör du på för firmeware på Ekolodet? Har du uppdaterat den med den senaste?

Kommentera

Det låter ju grymt. Då är du bra på att rita strandlinjer nu då.

Kommentera

Jag får ett annat problem i drdepth och det är om jag har ett spå så är det komplett. lägger jag till alla andra spår så är det fortfarande ok. Men om jag väljer att den skall rita upp djupkartan (komplettera karta) så försvinner vissa delar av spåret. Undra om det är datorn som inte orkar med att komplettera alla spåren.

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                  Jag har BT+SS. Har en hel del Dr Depth djupkartor som skall färdigställas till Sportfiskekortets nya webportal som kommer i januari där man kommer kunna se all relevant information om sjöarna som ingår i Sportifiskekortet (som fiskarter, djupkartor, tillgänglighet, fiskeregler etc.). Sportfiskekortet är ett fiskekort som omfattar ett 40-tal vatten i Sthlm. Länkar upp dem då det är gjort.
                  Åker du själv runt med lodet i alla sjöar och loggar? Hur noggrant/tätt kör du i så fall spåren?

Kommentera

Ursprungligen postat av drevan Visa inlägg
                    Åker du själv runt med lodet i alla sjöar och loggar? Hur noggrant/tätt kör du i så fall spåren?
                    Det finns en artikel i det näst senaste numret av Svenskt Fiske (Sportfiskarnas förbundstidning) som beskriver grundläggande på hur man skall göra. Men desto tätare - desto bättre. Man kan försöka att hålla ca 30m mellan spåren och köra sick sack jäms med strandlinjen för att få en bra lodning.

Kommentera

Lånar tråden lite och undrar...

Skall kartlägga sjön där hemma med ett HDS-5 och DrDepth, vilken modell av SD-kort skall man använda och hur många GB rekomenderas för detta ?

Finns ju en uppsjö modeller som SanDisk SD, SanDisk SDHC, SanDisk Ultra SDHC, SanDisk Ultra SDXC, SanDisk MS Pro Duo, SanDisk Extreme Pro SDHC, SanDisk Extreme HD Video och säkert några till...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 786 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17