En tråd om DrDepth - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En tråd om DrDepth

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag som tänkt köpa programmet så fort det finns tillgängligt, loggar data som en tok nu men känns ju inte direkt bra när ingen information alls går ut till befintliga eller nya kunder..
    Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
      Jag som tänkt köpa programmet så fort det finns tillgängligt, loggar data som en tok nu men känns ju inte direkt bra när ingen information alls går ut till befintliga eller nya kunder..
      såg att du har humminbird vad har du tänkt använda drdepth till?

Kommentera

• Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
        såg att du har humminbird vad har du tänkt använda drdepth till?
        Går göra elektroniska sjökort till Humminbird med bara att de inte blir lika snygga som till Lowrance. Sen har jag Drdepth i mobilen t ex. Förhoppningsvis fixar de nya utvecklarna så bättre snyggare kartor kan göras till även Humminbird likt de Navionics gör..
        Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Läste att lowrance ska upphöra med lcm formatet, i denna tråden under länken.
          Hoppas verkligen inte det stämmer!
          Men det skulle ju vara ett sätt för lowrance att tvinga sin användare att använda insight genesis.

Kommentera

• Den som inte orkar vänta på drdepth eventuella återuppståndelse, kan ju kika in Reefmaster som verkar vara riktigt schysst! Går att köra fullversion i 14 dagar utan begränsning sedan kostar fullversionen 119USD och lite versionen 49USD samt en begränsad gratisversion finns! Jag ställde några frågor till supporten (om de kommer att utveckla smartphone app för live mapping och GPS input) och fick svar inom en timme! Svaret var: "inte just nu, men att de skall undersöka möjligheten framöver!"

Click image for larger version

Name:	3d_1360x600_small.png
Views:	1
Size:	103,9 KB
ID:	1768652
            http://reefmaster.com.au/

Kommentera

• de va ett intressant program .. tackar
              -- O ja Jag får använda HellFish loggan --
              Min Blogg : http://t-hellfish.blogspot.com
              Min FishBrain: http://www.fishbrain.com/Hellman

Kommentera

• Jaha, har läst tråden och allt känns lagom hopplöst. Uppgraderade båten med ett Elite 5 i vintras med tron att det fanns vettiga sjökort att köpa, men nu när jag väl skaffat informationen jag behöver så förstår jag att det egentligen bara finns vettiga kort över USA......... finns inte ens ett kort alls till Anten som är en av mina hemmasjöar, blev otroligt besviken. MEN, så fick jag ett mail av Kallin på forumet som sitter med ett litet projekt där han samlar in data och sammanställer i DrDepth. Efter lite research så fattade jag att jag behövde en extern logger för att logga datan.. fel köp av plotter konstaterat. Men, det verkar inte vara för svårt att fixa en egen logger, men då kommer nästa smäll, DrDepth är uppköpt? Alltså..

Vad är poängen med plotter? Jag blir ärligt talat riktigt förbannad. Folk har använt plotter hur länge som helst, men det finns fan inga kartor? Snacka om att slänga pengarna i sjön.

Nu kan visserligen Kallin använda min info för att göra kartor, men jag vill ju ha kontroll själv och använda mina egna loggade filer också... aja.. sjukt jävla besviken på mitt köp.
                Bloggen | Portfolio

Kommentera

• Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
                  Jaha, har läst tråden och allt känns lagom hopplöst. Uppgraderade båten med ett Elite 5 i vintras med tron att det fanns vettiga sjökort att köpa, men nu när jag väl skaffat informationen jag behöver så förstår jag att det egentligen bara finns vettiga kort över USA......... finns inte ens ett kort alls till Anten som är en av mina hemmasjöar, blev otroligt besviken. MEN, så fick jag ett mail av Kallin på forumet som sitter med ett litet projekt där han samlar in data och sammanställer i DrDepth. Efter lite research så fattade jag att jag behövde en extern logger för att logga datan.. fel köp av plotter konstaterat. Men, det verkar inte vara för svårt att fixa en egen logger, men då kommer nästa smäll, DrDepth är uppköpt? Alltså..

Vad är poängen med plotter? Jag blir ärligt talat riktigt förbannad. Folk har använt plotter hur länge som helst, men det finns fan inga kartor? Snacka om att slänga pengarna i sjön.

Nu kan visserligen Kallin använda min info för att göra kartor, men jag vill ju ha kontroll själv och använda mina egna loggade filer också... aja.. sjukt jävla besviken på mitt köp.
                  Som jag ser det så har du tre alternativ:

Sälj och köp något annat om du är så besviken som du säger !

Kommentera

• Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
                    Jaha, har läst tråden och allt känns lagom hopplöst. Uppgraderade båten med ett Elite 5 i vintras med tron att det fanns vettiga sjökort att köpa, men nu när jag väl skaffat informationen jag behöver så förstår jag att det egentligen bara finns vettiga kort över USA......... finns inte ens ett kort alls till Anten som är en av mina hemmasjöar, blev otroligt besviken. MEN, så fick jag ett mail av Kallin på forumet som sitter med ett litet projekt där han samlar in data och sammanställer i DrDepth. Efter lite research så fattade jag att jag behövde en extern logger för att logga datan.. fel köp av plotter konstaterat. Men, det verkar inte vara för svårt att fixa en egen logger, men då kommer nästa smäll, DrDepth är uppköpt? Alltså..

du kan bygga en enkel nmea logger av en arduino uno - en lite mikro dator för 200:- på kjelloco

-- O ja Jag får använda HellFish loggan --
                    Min Blogg : http://t-hellfish.blogspot.com
                    Min FishBrain: http://www.fishbrain.com/Hellman

Kommentera

• Ursprungligen postat av GuteBysen Visa inlägg
                      Den som inte orkar vänta på drdepth eventuella återuppståndelse, kan ju kika in Reefmaster ......
                      [ATTACH=CONFIG]55173[/ATTACH]
                      http://reefmaster.com.au/
                      Tackar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 788 visningar