Jag som tänkt köpa programmet så fort det finns tillgängligt, loggar data som en tok nu men känns ju inte direkt bra när ingen information alls går ut till befintliga eller nya kunder..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En tråd om DrDepth
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Team CTM Visa inläggJag som tänkt köpa programmet så fort det finns tillgängligt, loggar data som en tok nu men känns ju inte direkt bra när ingen information alls går ut till befintliga eller nya kunder..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av berra2323 Visa inläggsåg att du har humminbird vad har du tänkt använda drdepth till?Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Läste att lowrance ska upphöra med lcm formatet, i denna tråden under länken.
Hoppas verkligen inte det stämmer!
Men det skulle ju vara ett sätt för lowrance att tvinga sin användare att använda insight genesis.
Kommentera
-
Den som inte orkar vänta på drdepth eventuella återuppståndelse, kan ju kika in Reefmaster som verkar vara riktigt schysst! Går att köra fullversion i 14 dagar utan begränsning sedan kostar fullversionen 119USD och lite versionen 49USD samt en begränsad gratisversion finns! Jag ställde några frågor till supporten (om de kommer att utveckla smartphone app för live mapping och GPS input) och fick svar inom en timme! Svaret var: "inte just nu, men att de skall undersöka möjligheten framöver!"
http://reefmaster.com.au/
Kommentera
-
de va ett intressant program .. tackar-- O ja Jag får använda HellFish loggan --Min Blogg : http://t-hellfish.blogspot.com
Min FishBrain: http://www.fishbrain.com/Hellman
Kommentera
-
Jaha, har läst tråden och allt känns lagom hopplöst. Uppgraderade båten med ett Elite 5 i vintras med tron att det fanns vettiga sjökort att köpa, men nu när jag väl skaffat informationen jag behöver så förstår jag att det egentligen bara finns vettiga kort över USA......... finns inte ens ett kort alls till Anten som är en av mina hemmasjöar, blev otroligt besviken. MEN, så fick jag ett mail av Kallin på forumet som sitter med ett litet projekt där han samlar in data och sammanställer i DrDepth. Efter lite research så fattade jag att jag behövde en extern logger för att logga datan.. fel köp av plotter konstaterat. Men, det verkar inte vara för svårt att fixa en egen logger, men då kommer nästa smäll, DrDepth är uppköpt? Alltså..
Vad är poängen med plotter? Jag blir ärligt talat riktigt förbannad. Folk har använt plotter hur länge som helst, men det finns fan inga kartor? Snacka om att slänga pengarna i sjön.
Nu kan visserligen Kallin använda min info för att göra kartor, men jag vill ju ha kontroll själv och använda mina egna loggade filer också... aja.. sjukt jävla besviken på mitt köp.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Numse Visa inläggJaha, har läst tråden och allt känns lagom hopplöst. Uppgraderade båten med ett Elite 5 i vintras med tron att det fanns vettiga sjökort att köpa, men nu när jag väl skaffat informationen jag behöver så förstår jag att det egentligen bara finns vettiga kort över USA......... finns inte ens ett kort alls till Anten som är en av mina hemmasjöar, blev otroligt besviken. MEN, så fick jag ett mail av Kallin på forumet som sitter med ett litet projekt där han samlar in data och sammanställer i DrDepth. Efter lite research så fattade jag att jag behövde en extern logger för att logga datan.. fel köp av plotter konstaterat. Men, det verkar inte vara för svårt att fixa en egen logger, men då kommer nästa smäll, DrDepth är uppköpt? Alltså..
Vad är poängen med plotter? Jag blir ärligt talat riktigt förbannad. Folk har använt plotter hur länge som helst, men det finns fan inga kartor? Snacka om att slänga pengarna i sjön.
Nu kan visserligen Kallin använda min info för att göra kartor, men jag vill ju ha kontroll själv och använda mina egna loggade filer också... aja.. sjukt jävla besviken på mitt köp.
Sälj och köp något annat om du är så besviken som du säger !
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Numse Visa inläggJaha, har läst tråden och allt känns lagom hopplöst. Uppgraderade båten med ett Elite 5 i vintras med tron att det fanns vettiga sjökort att köpa, men nu när jag väl skaffat informationen jag behöver så förstår jag att det egentligen bara finns vettiga kort över USA......... finns inte ens ett kort alls till Anten som är en av mina hemmasjöar, blev otroligt besviken. MEN, så fick jag ett mail av Kallin på forumet som sitter med ett litet projekt där han samlar in data och sammanställer i DrDepth. Efter lite research så fattade jag att jag behövde en extern logger för att logga datan.. fel köp av plotter konstaterat. Men, det verkar inte vara för svårt att fixa en egen logger, men då kommer nästa smäll, DrDepth är uppköpt? Alltså..
-- O ja Jag får använda HellFish loggan --Min Blogg : http://t-hellfish.blogspot.com
Min FishBrain: http://www.fishbrain.com/Hellman
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GuteBysen Visa inläggDen som inte orkar vänta på drdepth eventuella återuppståndelse, kan ju kika in Reefmaster ......
[ATTACH=CONFIG]55173[/ATTACH]
http://reefmaster.com.au/
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 788 visningar
0 gillar