En tråd om DrDepth - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En tråd om DrDepth

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
    Hur får jag jämna tal på djupangivelsen på kartorna. Jag får bara 7.2-8.2-9.2 mm som djup. vill ju ha 7 - 8 -9- 10.
    Sitter inte så att jag kommer åt DrDepth nu men jag för mig att du kan välja att avrunda all djupvärden till ett jämt värde. Om man öppnar ett spår å väljer edit data så har jag för mig att det finns en knapp på samma toolbar som remove all zero depth. Det blir dock permanent om du sparar det så behåll orginal kopior på alla spår om du skulle ångra dig.

Kommentera

• En fråga till...
      Hur 17 får man med sig waypoints mellan de olika enheterna? Har knappat in waypoints ute på sjön men dessa dyker aldrig upp i DrDepth. Och dom jag sätter i programmet kommer aldrig med till lodet (HDS LCM-kartan) eller simulatorn.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg
        En fråga till...
        Hur 17 får man med sig waypoints mellan de olika enheterna? Har knappat in waypoints ute på sjön men dessa dyker aldrig upp i DrDepth. Och dom jag sätter i programmet kommer aldrig med till lodet (HDS LCM-kartan) eller simulatorn.
        Om det är en HDS du har så behöver du exportera ut det i usr version 4 då följer dom med i samma fil som för spåren. Sedan öppnar du upp waypoints fönstret i drdepth å klickar på import knappen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
          Om det är en HDS du har så behöver du exportera ut det i usr version 4 då följer dom med i samma fil som för spåren. Sedan öppnar du upp waypoints fönstret i drdepth å klickar på import knappen.
          Tack Björn, inte helt självklart det här... men nu har jag iaf fått in WPT från lodet till DrDepth.
          Men jag lyckas inte få över ändrade eller nya WPT från DrDepth till lodet (LCM-kartan). Det tycker fortfarande bara att jag har de WPTs jag knappat in ute på sjön där och med ursprungsnamnen (001, 002, etc).

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg
            Tack Björn, inte helt självklart det här... men nu har jag iaf fått in WPT från lodet till DrDepth.
            Men jag lyckas inte få över ändrade eller nya WPT från DrDepth till lodet (LCM-kartan). Det tycker fortfarande bara att jag har de WPTs jag knappat in ute på sjön där och med ursprungsnamnen (001, 002, etc).
            wpt följer inte med i lcm filen utan de får du exportera ut separat. Under samma ställe som du hittade import knappen har du en export knapp också. Då får du en .usr fil som du kan sedan importera in i ekolodet.

Kommentera

wpt följer inte med i lcm filen utan de får du exportera ut separat. Under samma ställe som du hittade import knappen har du en export knapp också. Då får du en .usr fil som du kan sedan importera in i ekolodet.
              Jag var inne på det tidigare också men hittade då inget ställe i lodet att importera .usr-filen. Men nu letade jag vidare och hittade importfunktionen via "Filhanteraren" och "Menu-knappen". Lite ologiskt att export och import är på olika ställen under "Filer" kan jag tycka... Märkte sen att .usr-filen innehöll samtliga Wpt's från programmet trots att man bara markerat en och tryckt på export , får väl leta vidare och se om det går att exportera bara enstaka Wpt eller om jag bara gjorde nå't fel i hastigheten.

Tusen tack för hjälpen Björn !!

Kommentera

• Jo det är ju inte så logiskt direkt kunde ju gott varit på samma ställe.

Vill man bara få med ett par stycken av sina waypoints så markerar du de wpt som du vill ha å sedan klicka på knappen "export filter" har jag för mig att den heter då får du en fil med bara de markerade.

Kommentera

Jo det är ju inte så logiskt direkt kunde ju gott varit på samma ställe.

Vill man bara få med ett par stycken av sina waypoints så markerar du de wpt som du vill ha å sedan klicka på knappen "export filter" har jag för mig att den heter då får du en fil med bara de markerade.
                  Ja nu hittade jag det i manualen (RTFM)... "Export selection" skall man tydligen använda, skall testa det.

Kommentera

• Tjena

Har loggat lite data och skulle vara kul att se vad man kan få ut av det är det nån som har lust att hjälpa mig med det?
                    Perra Karlsson
                    Team Fishfire

Kommentera

• Tjena

Har loggat lite data och skulle vara kul att se vad man kan få ut av det är det nån som har lust att hjälpa mig med det?
                      Perra Karlsson
                      Team Fishfire

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 788 visningar
                      0 gillar