Båt och fiskerelaterade appar för Android. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båt och fiskerelaterade appar för Android.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båt och fiskerelaterade appar för Android.

Satt och kikade lite i tråden "Båt & fiskerelaterade appar för Iphone??" och blev lite avundsjuk. Testade söka om det fanns en liknande till Android utan resultat.

Den enda jag har att rekommendera är Navionics för sjökort.

Hoppas det finns någon som har många bra tips som kan förgylla fisketiden.

Tjo.

Är själv ute efter något som liknar en plotter. Där man kan spara hotspots och att den sen kan visa vägen tillbaks.
    Kollade lite på swedroid och där hittade jag TrekBuddy och oruxmaps. Två rätt så liknande appar där man importerar kartor själv bla eniros sjäkort.

Inte hunnit testat dem hur de fungerar riktigt, men någon annan kanske har? Ifall det finns fler tips på "plottrar" så släng gärna upp dem.

//L

Kommentera

Ursprungligen postat av lintax Visa inlägg
      Tjo.

Är själv ute efter något som liknar en plotter. Där man kan spara hotspots och att den sen kan visa vägen tillbaks.
      Kollade lite på swedroid och där hittade jag TrekBuddy och oruxmaps. Två rätt så liknande appar där man importerar kartor själv bla eniros sjäkort.

Inte hunnit testat dem hur de fungerar riktigt, men någon annan kanske har? Ifall det finns fler tips på "plottrar" så släng gärna upp dem.

//L
      Navionics som näms ovan är en komplett plotter som klarar allt det Du beskriver och mer därtill, bara pynta 95kr och ladda ner i Din Android!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Navionics som näms ovan är en komplett plotter som klarar allt det Du beskriver och mer därtill, bara pynta 95kr och ladda ner i Din Android!!
        Hur funkar denna när man som jag är mycket på "mindre" sjöar?

Kommentera

Hur funkar denna när man som jag är mycket på "mindre" sjöar?
          Du får inte riktigt sjökort på mindre sjöar då dessa inte är sjömätta, men Du kan lägga ut punkter på bra fiskeställen, djupbranter och farliga grund själv och ju mer Du kör och lägger ut punkter så får Du bra koll på sjön efter ett antal turer.

Strandkonturerna syns ofta då det finns en baskarta över land men själva sjön får du kartlägga själv men det går lättare med en plotter iaf, kolla med lokala om ev hembygdsföreningen eller fiskeklubben gjort egna sjökort över sjön så kanDu få köpa sånt och använda ihop med plottern i mobilen då GPS funktionen är det som styr och då blir det bra.

Kommentera

SSRS kustväderapp.

//Stefan
            Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Du får inte riktigt sjökort på mindre sjöar då dessa inte är sjömätta, men Du kan lägga ut punkter på bra fiskeställen, djupbranter och farliga grund själv och ju mer Du kör och lägger ut punkter så får Du bra koll på sjön efter ett antal turer.

Strandkonturerna syns ofta då det finns en baskarta över land men själva sjön får du kartlägga själv men det går lättare med en plotter iaf, kolla med lokala om ev hembygdsföreningen eller fiskeklubben gjort egna sjökort över sjön så kanDu få köpa sånt och använda ihop med plottern i mobilen då GPS funktionen är det som styr och då blir det bra.
              Ah, trodde först att bara själva kustremsan fanns med på kartan. Men finns även "inlandet" med så är det ju perfekt med att lägga ut egna punkter.

//L

Kommentera

Tjo.

//L
                Är man hyfsat nöjd med eniros kartor/sjökort så blir ju oruxmaps veckans lyft som bara gör det bättre... helt gratis dessutom.

Kommentera

MarineTraffic är en trevlig app där man kan se AIS. Kan vara av intresse för trollare och havsfiskare.
                  Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Kunde inte hitta någon app vid namn "oruxmaps". Stavfel kanske?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 789 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17