Importera ett Lowrance Elite-5 DSI gps/ekolod ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Importera ett Lowrance Elite-5 DSI gps/ekolod ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Importera ett Lowrance Elite-5 DSI gps/ekolod ?

Har en bekant som ska till USA om 1 vecka och kunde tänka sig köpa med sig denna till mig, men efter allt jag hört om att hds enheterna som är intagna fr usa inte funkar i sverige blev jag tveksam.
    Så skulle gärna få svar av någon som vet om denna enhet kommer att funka utan problem eller inte?
    Har mailat butiken i usa men de visste inte heller..
    Tack på förhand !!

Ursprungligen postat av Tomis Visa inlägg
    Har en bekant som ska till USA om 1 vecka och kunde tänka sig köpa med sig denna till mig, men efter allt jag hört om att hds enheterna som är intagna fr usa inte funkar i sverige blev jag tveksam.
    Så skulle gärna få svar av någon som vet om denna enhet kommer att funka utan problem eller inte?
    Har mailat butiken i usa men de visste inte heller..
    Tack på förhand !!
    Det finns två st modeller USA och övriga världen. USA modellen fungerar inte här i sverige.

du ska ha en CE märkt modell för att det ska fungera.

Kommentera

Ursprungligen postat av rapalainen Visa inlägg
      Det finns två st modeller USA och övriga världen. USA modellen fungerar inte här i sverige.

du ska ha en CE märkt modell för att det ska fungera.
      Tack för svaret !
      Har mailat butiken o frågat de ifall den är ce märkt eller ej men de kunde inte svara på det , de sa att enheten är i orginalförpackning och försluten så de kan ej öppna den.. vet du om det står på paketet eller bara själva enheten?

Kommentera

förmodligen USA modellen som de säljer. jag har köpt HDS5 från sverige på den är det CE märkning på klisterlappen som sitter på själva förpackningen.

Kommentera

rapalainen: Varför skulle en Amerikansk inte funka i Sverige?

CE-märkningen är en europeisk märkning så är det en produkt för USA-marknaden har den ingen sådan märkning.

Det enda som jag skulle kunna tänka mej är att man byggt in något i mjukvaran så att om den får en GPS-signal som visar att man befinner sig på fel del av världen skulle inte enheten fungera utan man vore tvungen att starta om den eller inaktivera GPS-modulen... Men det är väldigt långsökt. Speciellt eftersom man faktiskt måste kunna ta med sig utrustning utomlands om man skulle vara från USA.

Nej enheten funkar i sverige, säger nån något annat så ljuger dom...

Det som dock kan vara problematiskt skulle vara om mjukvaran inte är densamma mellan Europeisk och Amerikanska enheter och att den därför skulle sakna metersystemet eller att den inte går att få menyer på svenska. Men funkar gör den ju ändå!

Meterproblemet kan du lätt kolla om det är samma version som säljs i Kanada för då har du meter på den, garanterat.
          Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Det fiinns redan en tråd som tar upp detta ämne. Lodet funkar utmärkt i Sverige. Man väljer i menyn vilken enhet man vill använda.

Kommentera

Köper du en Lowrance apparat från USA eller en som inte är "svensksåld", så kan du inte uppgradera den med det senaste programmen, då en stor text kommer blinka mitt på skärmen . Nu kommer jag inte ihåg vad det står på texten men det ser FÖRJÄVLIGT ut..
              Detta gäller även dom äldre modellerna som man uppgraderar till den senaste programvaran..
              OBS!Kan inte intyga till 100% om det är Lowrance eller Garmin. Men tror det är Lowrance.

Kommentera

Ursprungligen postat av racingse Visa inlägg
                Det fiinns redan en tråd som tar upp detta ämne. Lodet funkar utmärkt i Sverige. Man väljer i menyn vilken enhet man vill använda.
                Hmm ej hittat ngn tråd om detta , hittade ang hds men inget om elite , eller jo elite loden men ingen om gps , lodet kanske funkar bra men inte gps:en?

Kommentera

Verkar vara svårt o få ngn klarhet i detta, ena säger att det funkar o den andra att det inte gör det hehe, ingen som har tagit hem en liknande nyligen ?

Kommentera

Kolla denna tråden som behandlar import av HDS http://www.fiskesnack.com/forum/show...rtera-HDS-(USA) vet dock inte om det även gäller Elite prylarna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 709 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17