Ekolod - Lowrance DSI DownScan Imaging - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod - Lowrance DSI DownScan Imaging

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ingen har som har tagit några bilder så man kan se hur fiskar ser ut på lodet istället för allt sjögräs som finns på alla demo filmer?

Kommentera

man kanske bara ser gräs och annat jäkelskap och ingen vill erkänna att de gått på en mina...

Tror inte det egentligen men det vore onekligen kul att se hur fisk ser ut på det lodet...
      får väl kanske köpa mig ett....
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Falken Visa inlägg
        Ingen har som har tagit några bilder så man kan se hur fiskar ser ut på lodet istället för allt sjögräs som finns på alla demo filmer?
        Varje gång den frågan kommer upp så blir det knäpptyst :-)
        Hur svårt kan det vara att knäppa en bild med mobilen på en schysst "DSIbåge, klump" och lägga upp här?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösakungen Visa inlägg
          Varje gång den frågan kommer upp så blir det knäpptyst :-)
          Hur svårt kan det vara att knäppa en bild med mobilen på en schysst "DSIbåge, klump" och lägga upp här?
          exakt!! Man börjar ju undra hur bra bilderna kan bli egentligen, för jag har letat lite på youtube också hitter även där bara Demo filmer för det mesta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Falken Visa inlägg
            exakt!! Man börjar ju undra hur bra bilderna kan bli egentligen, för jag har letat lite på youtube också hitter även där bara Demo filmer för det mesta.
            Dom få bilder jag sett från USA som ska föreställa en fisk med DSI ser ut som en liten klump, inget detaljerat alls! Funkar säkert bra, men man får nog lära sej läsa det på ett helt annat sätt än förut då man hade grålinje och sånt.

Kommentera

Ja man börjar ju undra, speciellt när till och med folk här ibland oss berättar hur otroligt bra och detaljerat det är.
              Men aldrig någon bild eller något filmklipp, det enda som finns att se är företagens egna videos och "oberoende" tester av folk som tjänar pengar på att sälja produkterna. Alltså inte alls oberoende och verkligen inte pålitligt.

3000+ kronor är skitmycket för många av oss, och OM det är så bra som vissa påstår så kan det kanske vara värt att spara ihop till i ett halvår men eftersom det aldrig visas i videos gjorda av riktiga människor (som inte har något att tjäna på det) så vågar man ju inte ens tänka tanken på att köpa ett.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                Åkte i går för skojs skull över ett fiske nät,följde den boj till boj,helt otroligt vilken upplösning DSI har,såg nätet klart och tydligt såg även att det troligen satt 3 gösar i nätet,konturerna av gös stämde bättre än att det skulle vara gädda.
                Det där hade jag velat se en bild på :-)

Kommentera

Det stämmer exakt vad alla här säger, jag har letat som en tok för att hitta bilder på hur det ser ut i verkligheten, men det finns ju ingenstans. Inget oberoende test har jag heller hittat. Hur svårt kan det vara?

Kommentera

jag har hovrat över ett stim 5-6hg abborrar på 10 meter djup och då liknar det de gamla loden när en fisk smyger sig upp mot pirken. inga detajer utan"något mörk ormlikade som sakta stiger upp mot pirken och ner igen "

Kommentera

Beställde ett från RedCar Electronics förra veckan och enligt FedEx så ska det dyka upp idag. Så snart jag fått det monterat (antagligen under midsommarhelgen) ska jag skicka upp lite bilder och reflektioner.

Webb - www.teamtrogdor.se
                      Blogg - blog.teamtrogdor.se
                      Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
                      Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar