Ursprungligen postat av byggarn
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ekolod - Lowrance DSI DownScan Imaging
Collapse
X
-
Bra bilder där *sibbe*, försökte ta några på mitt DSI när jag var ute sist men fick då fan inte till någon ens halvbra. Reflektioner och skit hurfan jag än vinklade kameran tycker jag
Kanske lättare att ta bilder av det där dock, tycker det ser betydligt ljusstarkare ut, men kan ju ha fel.Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av *sibbe* Visa inläggNu har jag äntligen fått hem mitt Humminbird 596c HD DI, lägger upp lite bilder.
Det blir inte lätt att tyda fisk med ett sånt där om den inte har båda delarna, är nog inget bra fiskelod direkt, snarare ett dykarlod för att hitta vrak osv. Nu förstår man varför ingen lagt upp bilder på fiskeekon, det finns inga :-)
Om man köper till DSI till HDS så antar jag att man kan se både och?
Bra gjort av Humminbird!
Kommentera
-
Hds kan man kompletera med downscan om man vill. och köra splitt screen.
Kul grej.
Får man mer fisk nja men kan verifiera stenbotten osvhttp://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.
Kommentera
-
Nog ser man fisk alltid, men att man ska kunna se dom så jävla bra som Lazzilax eller vem det nu var skrev tidigare är jag sjukt skeptisk till. Men man ser ju lite fetare prickar som är helt fristående från botten och liknande samt stora stim småfisk utan problem. Men visst ska man ha ett lod för att prickskjuta gös eller liknande ska man nog satsa på ett lod med en traditionell kon istället
Någon som har några tips för hur jag ska kunna ta kort på lodet utan att det blir för mycket reflektioner btw? Har ingen superkamera, en Ixus som är ett par år gammal.Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!
Kommentera
-
-
Jag har precis köpt ett DSI som jag ska sätta på båten nu i dagarna. Men jag undrar över den svarta mojängen som följde med paketet? Är det säkringen eller måste man köpa en sådan separat? I bruksanvisningen kallar dom det för DSI Filter cable installation, vad är isf syftet med denna mojäng? Mvh
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fishfinder Visa inläggJag har precis köpt ett DSI som jag ska sätta på båten nu i dagarna. Men jag undrar över den svarta mojängen som följde med paketet? Är det säkringen eller måste man köpa en sådan separat? I bruksanvisningen kallar dom det för DSI Filter cable installation, vad är isf syftet med denna mojäng? MvhJig-fishing är roligast.
Kommentera
-
Lazzi du kan väl bjuda på inställningarna du kör med då du verkar vara den som får bäst resultat med DSI. Skulle verkligen uppskattasTeam Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 694 visningar
0 gillar