Var ute och testade mitt för första gången igår. Var väl inte direkt optimala förhållanden att sitta och knappa på ekolodet då det blåste som fan och jag bara har en liten HR 390. Gjorde inga inställningar förutom att ändra till 800hz och meter som måttenhet. Åkte bland annat över vad som såg ut som en stock med en del grenar utstickandes och det tyckte jag såg ungefär lika coolt ut som på reklamen. Men några tydliga fiskar såg jag inte, var några vita blobbar som var helt fristående från botten och annan vegitation så bara antog att det var fiskar
Det här är mitt första ekolod så jag litar inte alls på inställningar osv än utan måste läsa på en del innan jag kan posta några bilder, men som sagt inga tydliga fiskbilder än iaf. Sen att DSI verkar vara lite special när det kommer till vissa grejer gör det ju lite svårare för en total novis som mig själv att leta bra info också. Läste bland annat nyss att "The sound wave is in the shape of a beam, and not of a cone like that of the traditional 200/83/50kHz." jag har ju bara antagit att det är den vanliga konen som gäller =P
Det här är mitt första ekolod så jag litar inte alls på inställningar osv än utan måste läsa på en del innan jag kan posta några bilder, men som sagt inga tydliga fiskbilder än iaf. Sen att DSI verkar vara lite special när det kommer till vissa grejer gör det ju lite svårare för en total novis som mig själv att leta bra info också. Läste bland annat nyss att "The sound wave is in the shape of a beam, and not of a cone like that of the traditional 200/83/50kHz." jag har ju bara antagit att det är den vanliga konen som gäller =P
Kommentera